Hej alla!
Jag har idag ingen 3G telefon utan användar jag en PB som kommunicerar via Bluetooth med en P910 som via GPRS gör att jag 'surfar' med PowerBooken. Detta går ju, men vad gäller hastigheten finns ju mer att önska.
Jag skulle vilja göra samma sak men med en 3G telefon för att få lite fart. Man behöver ju inget PC kort egentligen utan det bör ju gå utmärkt över Bluetooth.
Tele2 har ett abbonemang 'Mobilt Bredband' 135kr/mån där 1GB/mån data är fritt, men då måste man också köpa ett PC kort.
Telia har sitt 'Telia Connect' 448kr/mån (om man redan har ett PC-kort och/eller vill använda en 3G telefon) där ingår 3GB/mån fritt
Tela2's alternativ är ju prismässigt intressantast och 1GB räcker för mig. Men då måste man alltså köpa deras PC-kort också.
Någon som vet om Telias eller Tele2s abonnemang fungerar för oss med Mac?
Kollade med Tele2s kundtjänst, där sa de att PC-kortet fungerar med Mac, men att PC programmet givetvis inte fungerar, OK värt att testa alltså gick och skaffade ett Tele2 abonnemang, men fick givetvis inte igång det med PC-kortet. Ny kontakt med kundtjänst som nu säger att det nog inte fiúngerar med Mac. Gjorde då ett återköp. Hade jag haft en 3G telefon hade det kanske fungerat över Bluetooth men skulle resa bort och hade inte tid att göra några ingående tester.
Min fråga är alltså om det finns någon som testat Tele2s abonnemang men med en 3G telefon istället för PC-kortet (eller fått det att fungera med PC-kortet) eller överhiúvudtaget kört 3G Bluetooth och en PowerBook?
Längtar efter den dag jag kan fälla upp locket och koppla upp min PB medans telefonen ligger kvar i fickan
/sten