Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Resume av podcastnerladdning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-27 10:04

Jag har onödigt jobbiga problem med Itunes och podcasts. Det händer allför ofta att jag måste avbryta en pågående nerladdning av en podcast i itunes och nästa gång så går det inte att ladda ner det avsnittet. Det blir halvt, det skapas halva filer i podcast-mappen och jag brukar få ta bort prenumerationen och lägga till den igen för att kunna ladda ner på nytt.

Är det någon som har liknande problem, eller beror det bara på att jag sitter i Thailand med ganska dålig uppkoppling. Poddtv och poddradio är det enda som funkar för mig då streaming kräver mer bandbred.

Borde inte Apple kunna fixa detta? en möjlighet att återuppta en nerladdning vore ju inte helt fel, så skulle man slippa rätt många problem tror jag.

• Oregistrerad
  • 2006-02-27 16:12
Ursprungligen av Peacerich:

en möjlighet att återuppta en nerladdning vore ju inte helt fel, så skulle man slippa rätt många problem tror jag.

Håller med om det - många podcasts måste jag också ladda in från början. Jag har ett låååångsamt bredband

Speciellt har jag problem med SVT:s rapport. Dessa går inte att ladda ned. Efter en tredjedel tar det stopp.

Har några andra också problem med SVT?

• Oregistrerad
  • 2006-02-28 05:37

Jag har testat rapport-podden också men gett upp. Har lyckats få ner den en gång men ofta stannar den efter halva.

Ett annat skumt problem är att filmer i itunes hackar väldigt mycket. Allt fungerar smärtfritt om man inte rör något. Men ska man hoppa fram eller tillbaka i filmen eller förstora fönstret så får jag vänta flera sekunder innan den startar igen, känns nästan som att hoppa i en stream.

Jag har förövrigt en PB 12" 1,5GHz 1,25GB RAM

Samma problem

JAG HAR SAMMA PROBLEM SOM OVAN MED PODCASTS - särskilt från SR. Podcasts från NPR i USA verkar fungera bättre - kanske beroende på att de hade en speciell iTunes-länk att klicka på.

En gång hjälpte det att reparera skivbehörigheterna och göra en omstart men nu är problemet tillbaka. Jag har också sett tips om att ändra behörighet på alla undermappar i iTunes-mappen så att alla både kan läsa och skriva.

1
Bevaka tråden