Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Netscape e-post program!!! (Mac OS 9)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-27 18:21

Den här varningen gäller alltså Mac OS 9, som ju är denna avdelning. Hur det fungerar på 10 vet jag inte.

Det gäller Netscape 7 och förmodligen även version 6 och Mozilla som är samma sak. I stort sätt fungerar Netscape (webbläsare och e-post i ett och samma) bra och om den bara fungerar som den borde är den utmärkt. Men jag har nu upptäckt att e-post programmet är fördärvlig! Den är fruktansvärt LÖMSK! När det inte fungerar att få iväg posten ger programmet inga som helst varningar utan puttar in all post i "skickat"-mappen ändå! Tack för det! Efter nära 2 månaders skickande från andra adresser än huvudadressen insåg jag nyligen att inget kommit iväg, trots att allt såg bra ut! Och ännu mer: då min fars bredbandsleverantör bytte SMTP server utan att han visste om det fortsatte Netscape som vanligt utan varningar!

Bottenlöst Netscape!

• Medlem
  • 2006-02-27 20:28

Otur. Skippa e-posthanteraren och använd ett separat program för det istället, t ex Eudora eller Outlook Express.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-28 15:43

Ja, jag letar efter alternativ. Jag har MS Outlook redan men den är inget vidare heller. Ska testa Eudora. Netscape är ganska bra ändå, om den funkar som den ska, men jag ger här en varning till er andra.

Jag vet att detta är helt off-topic, men jag är så nyfiken på vad det är som gör att du fortfarande kör OS9?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-28 18:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag vet att detta är helt off-topic, men jag är så nyfiken på vad det är som gör att du fortfarande kör OS9?

Ny tråd
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=94316

1
Bevaka tråden