Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med "blåtand"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ibook G4, när jag låter den stå på några dagar slutar blåtanden att fungera. Går inte att använda min trådlösa mus och får ingen kontakt med någon extern enhet. Det enda sättet är att starta om datorn och det har jag oftast ingen lust med. Finns det någon som varit med om samma problem?

Jag har haft ett liknande problem men min iBook.
Efter någon timme igång så slutade Bluetooth att fungera.

Problemet är inte löst men efter att ha installerat om allt i datorn så fungerar det desto bättre.
Händer kanske en gång i vecka nu.

Hör av dig om du hittar någon lösning på problemet.

MVH/Benjamin

• Oregistrerad
  • 2006-03-06 19:28

Jag har precis samma problem på min iBook, efter nån vecka blir bluetooth ikonen helt grå och man kan varken sätta på eller stänga av bluetooth, det enda som hjälper är att starta om datorn. Brukar inträffa varannan vecka som oftast, första gången för nån månad sen.
Använder bluetooth endast till trådlös mus och brukar inte koppla ifrån eller så när jag sätter datorn i vila, kanske skulle kunna ha nått med det att göra?

Efter att jag använt programmet "Bluetooth Firmware-uppdaterare" som ligger i mappen "Verktygsprogram" så har min Bluetooth fungerat betydligt bättre.

Testa och se ifall något ändras för er om ni inte redan har gjort det.

1
Bevaka tråden