Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har nån testat iWeb? Är hemma efter en allvarlig operation och längtar efter iMac 20

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja nu är man hemma efter en allvarlig operation i högra öra och man har fått en titan hörselben ( man stiger i värde ) HAHAH
Nu får man inget annat göra än vila och eventuellt slösurfa i 2 veckors tid enligt läkaren, men först när min imac kommer. Räcker det inte det att de har borrat hål i huvudet m.m.så får man lida extra att ens imac inte har kommit än, jag lider dubbelt nu snyft!

Jag har köpt App, qiucktime pro 7 nyckel och iWorks06 och väntar när det kommer!
Är det något som har provat iWeb och kan berätta något ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 22:40

Hej Hunter78,

Hoppas operationen inte varit för tung, och att du är fit for fight snart. iWeb är snyggt, lätt och otillräckligt, ungefär som man kan tänka sig. Jag har fått en del hjälp här, som du kan se. iWebforumet är ju inte större än att du kan läsa allt, särskilt som du ju har tid nu.

Min PB G4 400 MHz är ju, inte helt otippat, för slö för bekväm användning av iWeb.

Vänligen, Ylan

Ganska tung operation var det, ca 3.5 timme höll de på att gräva och bygga om i mitt öra.
Nä det tuffaste är nu när man inte får göra något ting mer än ligga och surfa, tur man bor hemma som man blir lite uppassad nu efter operationen.

Jag tänkte göra en hemsida nu när man är hemma och tar det väldigt lugnt! Jag tänkte använda iWeb och se hur det funkar m.m.

iWeb har fördelen i att det är enkelt att använda, men du som användare saknar flera redigeringsmöjligheter. Det är dock inget konstigt utan det gäller för de flesta liknande program.

Själv vill jag dock ha full kontroll på allt och använder hellre textredigerare som Smultron.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-03-02 23:06

Jag tycker att iWeb funkar bra för enklare hemsidor. Koden som programmet spottar ut ser rätt hemsk ut och jag tycker att sidorna är tungladdade (nu har jag visserligen bara testat att lägga upp min sida på .mac så det kan vara servern som segar lite också). Min personliga åsikt är att programmet duger om man, som jag, inte längre orkar pyssla med HTML-kod utan bara vill kunna lägga upp och uppdatera en sida. Kan väl tillägga att jag inte testat något annat liknande program som till exempel Rapidweaver (rätt namn?) utan tidigare har jag gjort alla sidor i notepad (har inte pysslat med HTML sedan jag köpte en Mac).

Till sist, programmet är enkelt att använda och enkelt att komma igång med. Lycka till med nya iMacen (och återhämtningen då förstås)!

Ursprungligen av cba:

Jag tycker att iWeb funkar bra för enklare hemsidor. Koden som programmet spottar ut ser rätt hemsk ut och jag tycker att sidorna är tungladdade (nu har jag visserligen bara testat att lägga upp min sida på .mac så det kan vara servern som segar lite också). Min personliga åsikt är att programmet duger om man, som jag, inte längre orkar pyssla med HTML-kod utan bara vill kunna lägga upp och uppdatera en sida. Kan väl tillägga att jag inte testat något annat liknande program som till exempel Rapidweaver (rätt namn?) utan tidigare har jag gjort alla sidor i notepad (har inte pysslat med HTML sedan jag köpte en Mac).

Till sist, programmet är enkelt att använda och enkelt att komma igång med. Lycka till med nya iMacen (och återhämtningen då förstås)!

Angående .mac så är det servern som är seg.

1
Bevaka tråden