Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta-kopiera nätverksinställningar mellan Macar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-03-03 15:50

Hej!
Min iMac G5 kom igår och är i full gång. Dock ville den inte godkänna mitt nätverk (router + ADSL) och jag kommer inte ut på INternet. Startar jag från min externa FW iOmega (där jag har hela OS X klonad från Powerbooken) så funkar allt. Självklart.

Men men, nu undrar jag om jag kan på något sätt kopiera nätverksinställningar från klonen och importera dem i den nya iMacen?
Powerbooken är inte hemma - logickortet pajade så den är på reparation.

Jag vill inte klona allt in i iMacen eftersom den har nu iLife 06 och allt annat "trull-lull" som debn senaste produkter har...

Det får bli synkronisering av Documents och alla mediafiler genom Chronos Synch och så får varje maskin sin konbackup på separat partition på den externa HDn. .... är det tänkt i alla fall.

Tack på förhand

Jag vet inte vilken fil det sparas i. Men kan du inte bara se vad du skrivit i Systeminställningar då du startar upp från den externa hårddisken till Systeminställningar då du startat upp direkt från iMacen?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-03-05 22:21
Ursprungligen av Björn Leander:

Jag vet inte vilken fil det sparas i. Men kan du inte bara se vad du skrivit i Systeminställningar då du startar upp från den externa hårddisken till Systeminställningar då du startat upp direkt från iMacen?

Yepps, efter att ha läst ditt inlägg tog jag en skärmdump av inställingarna som Powerbooken skapade automatiskt när jag startade den för första gången. Jag bootade från den externa HDn, tog skärmdumpar, startade om, in i iMacen direkt, den externa HDn var nu bara en extern enhet eller hur? Bläddrade i den efter skärmdumparna, öppnade dem, sida vid sida med Nätverksinställningarna, skrev över alla värden och det tog <2 minuter.

Jag skriver detta från iMacen, sådeså

Tack

1
Bevaka tråden