Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer 10.5?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det några nya uttalanden om när 10.5 väntas komma? Någon som har koll på sånt?

Nästa kommer väl i mitten av april, men det blir inte 10.5 utan 10.4.6 http://www.idg.se/ArticlePages/200603/06/20060306094743_MW/20060306094743_MW.dbp.asp

"late 2006 or early 2007" var vad Jobs sa på WWDC 2005.

Ursprungligen av Hagelin:

"late 2006 or early 2007" var vad Jobs sa på WWDC 2005.

Ok.

Det har inte sagts något nytt sen dess?

Jo, den såg jag.
Men det jag undrar över är just 10.5 leopard. När det planeras komma. Jag har läst slutet 2006, början 2007. Någon som har koll på ryktena/uttalanden?

Vad är sagt om 10.5, har det utlovats något särskilt innehåll?

• Oregistrerad
  • 2006-03-06 13:11

10.5 .. blir det för Intel, PPC eller båda?

O.T/Jag vet inte varför, men det kommer att dröja länge länge LÄNGE innan jag skaffar en Intel-burk. Håller mig till trogna PPC, trots att de kanske inte ens kommer upp i en bråkdel av hastigheten, men det är inte hastigheten som är avgörande för mig, utan stabiliteten. Har aldrig haft problem med min iMac eller PowerMac, förutom att PMen käkade hårddiskar ett tag, men det löste sig med 10.4 (konstigt nog).

Ursprungligen av Scumpi:

10.5 .. blir det för Intel, PPC eller båda?

Det kommer definitivt bli för båda. 10.6 kommer med största säkerhet komma för PowerPC-processorn också eftersom det kommer dröja några år innan antalet intel-maskiner blir majoriteten av den installerade användarbasen. Sen ytterligare ett tag innan det är så få PowerPC-modeller att det inte längre är värt att ha stöd för det längre.

För innehåll och lanseringsdatum får ni nog vänta till WWDC 2006.

edit:
Någon som har koll på motsvarande tid för Vista? Senaste jag kan minnas att jag hörde var att Microsoft i bästa fall skulle lyckas peta in lanseringen precis innan årsskiftet, dvs någon gång i december.

Överenskommelsen med M$ slutar gälla årskiftet 2007 om jag inte missminner mig.
Vilket Apple borde vänta till, för då kan inte M$ "låna" tekniker och funktioner från 10.5 till sina kommande operativsystem.

1
Bevaka tråden