Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Media Center på PC == ??? Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 15:56

Man kan tycka att Apple borde ha ett gensvar på Microsofts svar på att lyfta in TV i rutan.

(FRAMFÖR allt så är det TIVO man vill ha, men vad kan man göra åt det..inget)

Finns det några riktigt schyssta lösningar på hur man får sin mac att agera som en smart liten burk som kan funka som microsofts MCE?

Jag får min första mac nånsin som ett paket på posten inom en snar tid..
och man vill utnyttja den fullt ut!

/ martin

Tyvärr finns inga fulländiga lösningar ännu. Man måste plocka ihop en massa olika saker, vilket är osmidigt.

"Front Row" är bra, snyggt och smidigt, men saknar möjligheten att spela upp vissa filformat på ett bra sätt utan handpåläggning.

"Media Central" är förvisso stundtals snyggt, men vissa fel i gränssnittet ger en Mac-varelse kalla kårar. MC verkar dock stödja de flesta filformaten, och kan med en GUIexpert bakom årorna nog bli hur bra som helst.

Ingen av dom stödjer TV-inspelning eller TV-tittande överhuvudtaget.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

"Media Central" är förvisso stundtals snyggt, men vissa fel i gränssnittet ger en Mac-varelse kalla kårar. MC verkar dock stödja de flesta filformaten, och kan med en GUIexpert bakom årorna nog bli hur bra som helst.

Ingen av dom stödjer TV-inspelning eller TV-tittande överhuvudtaget.

MediaCentral 1.2 ska stödja TV-tittande:

Citat:

MediaCentral can also display live video content for those using eyeTV devices to connect to their Macs. MediaCentral supports many eyeTV models including: 200, 300, 310, 400 and 410

Dessutom klarar den undertexter vilket inte FrontRow gör.

• Oregistrerad
  • 2006-03-06 16:43

Jag har lite svårt att greppa vad både MediaCentral och FrontRow egentligen gör.

MediaCentral stöder för nuvarande varken tv-inspelning eller tv-tittande.
-så det enda man kan se är ens egna filer på sin egna datorskärm?, nånting är det jag missar..

och frontrow gör väl samma sak.. fast att man med en annan dator kan komma åt filerna och titta på dem?

Jag känner mig gammal å omodern. Förstår inte riktigt vad dessa gör.. önskar jag gjorde det.
-har läst lite på både apple och equinux, men förstår inte deras närvaro.

Är dessa två program en "uppspelare" av video/audio-filer egentligen?
MediaCentral 1.2 verkar ändå vara mer lovande.

• Oregistrerad
  • 2006-03-06 16:59

hittade åt lite mer att läsa när jag valde att googla än att läsa på respektive företags-sajt.

Det jag skulle behöva är egentligen en Mac-Mini, eller åtminstone en Mac som är helt devoted till TV'n.
-jag har bara en Mac, en iMac.. och den kommer ju att vara i ett annat rum, och det kommer jobbas mycket på den.

Men om man har en mac enbart till att koppla in till TV'n, då förstår jag den fulla potentialen med frontrow och mediacentral.

Hade jag vart singel, så hade jag inte kunnat sitta på två ställen.. men man måste ju vara lite toffel för sin tjej. Dumt om jag måste jobba, och inte kan låta min mac-skärm spegla av sig inne på TV'n

Ja, dessa program ska vara nån slags media-hubb för tv:n. Samla allt som är vettigt att visa på TV:n på ett litet ställe, och det ska vara enkelt o smidigt att visa det.

Såg nu att jag hade fel, tv stöds av MC 1.2. Helt korrekt av dig Morgan.

1
Bevaka tråden