Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote till ibook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 10:49

Köpte en Imac igår och det var väldigt coolt med frontrow och apple remote som man fick med.. Finns det nåt sätt att använda remoten till min ibook istället? Den använder väl IR antar jag. Då undrar jag om det finns inbyggt i Ibooken eller om det går att köpa nån USB-IRmottagare så att den uppför sig på samma sätt...

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-07 11:08

Det finns en dockningsgrej till iPod med IR som funkar med remoten.

Men kan man styra datorn då och inte bara eventuell ipod?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-07 15:22
Ursprungligen av irrelogical:

Men kan man styra datorn då och inte bara eventuell ipod?

Det stämmer... jag köpte Apples Remote och Universal Dock och hoppades kunna styra Front Row, men det gick inte.

• Oregistrerad
  • 2006-03-07 11:58

precis jag vill använda min Ibook precis som jag använder min Imac med remote..

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-07 12:02

Vet inte, men det lär ska gå att styra FrontRow via den mojängen. Har för mig att jag såg det i en tråd här.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-03-07 14:30

Produkten som ni nämner heter Keyspan. Har just fått hem en men inte hunnit testa ännu. Återkommer...

http://www.keyspan.com/products/usb/urm17a/

En liten testrapport mottages med tacksamhet! Det vore t ex intressant att veta om Keyspan numera kommer med den nya firmwaren som stöder Front Row, eller om man måste uppgradera denna själv? Och funkar Keyspan med t ex VLC, eller bara med Quicktime-videofiler?

Timber: Men Keyspan har ju fixat ny firmware med stöd för Front Row, så det ska väl gå att använda Keyspans egna remote i alla fall?

1
Bevaka tråden