Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight, klocka och allt "där uppe" är borta!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, jag loggade ut min användare och skulle sen logga in igen. Men det gick inte, skumt redan där.
Jag stängde av datorn genom att hålla nere powerknappen, sen så stog den och hackade med det där äpplet och jag stängde åter av datorn med powerknappen.
Sen när jag startade datorn igen så funkade det, men jag såg att allt "där uppe till höger" var borta, så jag startade om datorn. När datorn startat upp så var det fortfarande borta, jag loggade ut och loggade sen in igen. Det går inte heller att göra screenshot (varken äpple shift 3, äpple shift 4 eller äpple shift 4 mellanslag) och när jag går in på systeminställningat och ska kolla kortkommandon så stängs systeminställningar av.
Jag kör en Powerbook G4, 867Mhz, 640MB RAM, OS X 10.4.5

Du har möjligtvis inte installerat Front Row-hacket nyligen?

• Medlem
  • Nacka
  • 2006-03-08 13:34

Har du installerat senaste versionen av Front Row och Front Row Enabler? Det gjorde jag och precis samma sak hände... Mycket irriterande men det är inte så hemskt svårlöst, kolla på den här sidan: http://voice.firefallpro.com/ , där finns en beskrivning om hur du ska få till baka menyn - detta gäller förstås alltså bara om det är Front Row som spökar!

Ok, kollar in det. Återkommer ifall det funkar.

Ursprungligen av ztaafen:

Ok, kollar in det. Återkommer ifall det funkar.

Woot! Det funka!

Råkade ut för samma problem.
Tackar för tipset..

haha samma hände mig nu

Nu har samma sak hänt mig, synden straffar än förr eller senare.

Grrr Jag får inte det fixat. Jag gör precis det som står.
Går det att fixa på annat sätt.

Kan man ladda ner 10.4.5 och installera på nytt?

Det skumma är att jag har installerat detta på min pbook och här funkar allt som vanligt.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-14 15:07

Detta hämde mig med.
Först fungerade det perfekt.
Men så installerade jag en security update och då sket sig allt. Installerade om OS X så var det löst.

det här har hänt de flesta ... och vad har vi lärt oss förutom att synden strafar sig själv ??? .. Kör inte frontrow på en burk där INTE frontrow hänger med från början .... det är inte värt besvären .. tro mig ..

Jepp, vill man ha Front Row så kan man skaffa MediaCentral i stället. Funkar riktigt bra på min lilla PowerBook.

1
Bevaka tråden