Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Core Duo och Diskwarrior

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fler som har råkat ut för det här meddelandet när ni försökt att köra DW på en Intel-Mac?

Det ska inte gå att använda DiskWarrior på en Intel-mac. Det är en PowerPC applikation och funkar inte under Rosetta.

Åhå, hoppas att Alsoft fixar till det snart, hittar iofs.inget på deras hemsida om nån sådan version av DW. Behövs ingen DW på en Intel-Mac?

Senast redigerat 2006-03-09 11:27
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 11:11

Det är inte många av nödvändiga program som är konverterade för Intel ännu. Trist.

Vågar man köra DW på en Mac Mini och koppla iMacen med FW target mode, eller riskerar man att kvadda filsystemet på iMacen?

Är disken redan kvaddad eller? Är det inget fel på den så ser ja inte varför du ska behöva köra DW på den..

Ursprungligen av Johan S:

Är disken redan kvaddad eller? Är det inget fel på den så ser ja inte varför du ska behöva köra DW på den..

Datorn är ju ny, men när jag har installerat om X på mina gamla Macar brukar det vara uppåt 30% felaktigheter när jag har kört ett test med DW, så det verkar behövas en körning när X är nyinstallerat.

Jag skulle INTE köra den från en PowerPC mac på en Intel-mac disk. DW gör ju rätt komplicerade saker och så länge det inte finns officiellt Intel-mac stöd skulle DW inte ens komma i närheten av min disk.

Nog för att det är samma filsystem oavsett PPC eller Intel men det skiljer sig i "boot partition scheme" (sök på det för mer info) så DW lär riskera att fucka upp din disk. Bäst är att låta bli tills officiellt stöd kommer.

Och som Johan S säger, om inget är fel varför ens köra DW på en så ny dator? DW är bra, inget sagt om det, men det känns lite överdrivet att göra det om det verkligen inte behövs. Särskilt i ett läge där man riskerar göra mer skada än nytta.

Att DiskWarrior tycker att det är "fel" behöver ju inte betyda att datorn inte fungerar som den skall. Att köra sånna verktyg som DW utan att verligen behöva det är i min mening att be om problem.. Varför laga nåt som inte är trasigt??

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 15:20

Närhelst man kollar med DW så är det ju en massa fel den rapporterar fastän allt funkar som det ska. Så man ska nog inte ta till den förrän det verkligen behövs.

1
Bevaka tråden