Jag tycker att det är en mycket (med stort m) intressant produkt. Varför? Det tänkte jag kort berätta.
Den ser helt enkelt ut att vara ett bra mellanting mellan en PDA och laptop. En laptop är ofta för stor, den är dessutom i praktiken omöjlig att jobba med om det saknas sittplats eller bord. En PDA å andra sidan är perfekt som kalender men är för liten för att göra något vettigt på.
Den här storleken ser ut att vara perfekt för lite snabb surfning på bussen, lite skissande på lunchen eller snabb redigering och uppvisning i samband med fotande. Dessutom är den nog perfekt för filmtittande på resan, den har till och med ett litet stöd på baksidan. Framförallt ser jag mig använda den för att läsa. Då är det obekvämt att sitta framför datorn och PDA:n är för liten.
För en tekniknörd? Ja självfallet men detsamma gäller i stort sett varenda PDA eller mobiltelefon.
Designen på Samsungen är varken bättre eller sämre än vilken annan teknikpryl som helst, jag skulle till och med säga att den är åt det positiva hållet.