- Gäst
- Oregistrerad ●
Jag är ett stort fan till Adium, men så testade jag Proteus och blev helt såld! Snyggt, enkelt..Känns inte lika "PC-ful" som adium.
Man kan ändra hur man vill att den ska se ut. Du får säga vad du vill om standardutseendet, men kalla Adium för "PC-ful" är nästan förnedrande
Fler teman till dockan, användarlistan, chat etc hittar du på adiumxtras.com
jag kör adium med färgtema och listlayout DECAY med 70% opacitet
ger ett sjukt snyggt och INTE pcfult utseende
dessutom funkar ju adium med yahoo, msn o icq samtidigt!
edit: Här är adressen direkt till decay för den som inte orkar söka
http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=1495
Nej, missförstå mig rätt här..
Adium blev efter 3 månader väldigt snyggt hos mig och smälte in i os x väldigt bra.. Ändock var Proteus från början klockrent.
För övrigt så kan man köra yahoo, msn och icq samtidigt i Proteus också.
Jag skulle lika gärna kunna köra adium som proteus, men proteus var från början exakt som jag ville ha adium.
Mitt adium är allt annat än PC-fult. Försökte göra det så minimalt som möjligt.
Är helnöjd med programmet, men det har inte bara fördelar. Hänger sig ibland, typ vid färdiga filöverföringar eller bara till synes spontant. Därtill går filöverföringar nästan alltid i 5k/sek, vilket är under all kritik.
Ändå rekommenderar jag det, skönt avskalat program. Nuvarande version är bara 0.89, så programmet har potential helt klart.
Jag får inte Proteus X att fungera med min nya MacBook Pro. Någon som vet om den inte är kompatibel med Rosetta? Jag har gillat Proteus bäst för den kan köra MSN, Yahoo, ICQ, AIM mm samtidigt.. Tyvärr inte MSN webcam i väntan på WebCam för Skype på Mac.. Fick bli Adium, fungerar smidigt verkar det som och Universal Binary är det också!
Jag får inte Proteus X att fungera med min nya MacBook Pro. Någon som vet om den inte är kompatibel med Rosetta? !
Jag har just beställt en intel iMac. Jag har länge varit av den åsikten att jag kommer inte att köpa en ny intel innan den har gått igenom ett par generationer. Men med samma huvud sommar o vinter så beställde jag trots allt en. Vad annat är det som inte fungerar i en intel...?
Proteus använder jag och är mycket nöjd.
hej alla proteus användare! har två frågor:
1. är filöverföringar möjliga med proteus?
2. när jag startar proteus så har programmet delat in min msnlista i 4 olika grupper. jag vill bara ha en, och har försökt flytta kontakterna, men dom flyttas tillbaka in i de 4 olika. någon som har något bra tips på hur detta löses...?
annars blir jag nog helnöjd med programmet... det verkar så nu iallafall
hej alla proteus användare! har två frågor:
1. är filöverföringar möjliga med proteus?
2. när jag startar proteus så har programmet delat in min msnlista i 4 olika grupper. jag vill bara ha en, och har försökt flytta kontakterna, men dom flyttas tillbaka in i de 4 olika. någon som har något bra tips på hur detta löses...?
annars blir jag nog helnöjd med programmet... det verkar så nu iallafall
1. Ja. Men av någon anledning går det segt. Gäller även Adium och Microsofts "original". Kanske dock bara är jag som erfarit detta.
2. Du kan i menyn "View" välja att inte visa grupper alls.
Kör hårt!
Om man vill slippa en massa krångel funkar faktiskt microsofts msn messenger alldeles utmärkt.
Är det bara jag som tycker att filöverföring är en av de starkaste argumenten för msn? Ett program som inte funkar med filöverföring men råkar vara SNYGGARE är inget alternativ för min del. Min fru däremot har sådana idéer för sig, att hellre snyggt än funktionellt
Vilken MSN-klient är den bästa med bäst funktioner?
/Herde
Jag antar att du menar Flest och inte Bäst funktioner. Antingen har man MSN:s funktioner eller så har man dom inte.
Flest MSN-funktioner, dvs mest likt MSN/WLM för Windows har/är:
1) Mercury Messenger
2) aMSN
3) Yahoo messenger 3 beta (dock kräver detta att du använder ett Yahoo konto samt att dina MSN kontakter kör Live Messenger)
4) MSN Messenger
5) Följt av Multi IM:s som Adium och Proteus
Dock är Mercury riktigt otrevligt att använda. aMSN som har aningens färre funktioner är även det lite segt och buggigt samt allmänt otrevligt.
Vilken som är Bäst och som man helst anävnder är ju efter tycke och smak. Det tänker inte jag svara på det har redan postats många tankar om i denna tråd.
Dock vad jag tycker är fullkommligt värdelöst är att det inte släpps en vettig MSN-klient förslagsvis från MS själva med samma förutsättningar och funktioner som windowsversion har. Hade man kunnat logga in med sitt MSN-konto direkt i Yahoo så hade det varit den MSN-klienten som har mest potetial för att bli en bra "MSN" med snabbast utveckling.
Annars ligger väl Adium rätt bra till då en uppgift i Gaims Summer of Code-projekt är att försöka få in senaste MSN protocolet MSNP13 vilket skulle innebära att vi framledes skulle få se flera trevliga MSN-funktioner i Adium framledes.
Jag vet att detta inte är någon jättefärsk nyhet, men för ett tag sedan släpptes en ny version av aMSN som är Universal Binary och har en del nya funktioner. Har använt det i en vecka ungefär och det fungerar suveränt!
Edit: Check it out!
Jag vet att detta inte är någon jättefärsk nyhet, men för ett tag sedan släpptes en ny version av aMSN som är Universal Binary och har en del nya funktioner. Har använt det i en vecka ungefär och det fungerar suveränt!
Edit: Check it out!
Tack för den!
Ger det en chans just nu!
På pappret har den faktiskt allt jag vill ha! Får se hur den funkar också!
En första rapport är att den konstant äter 1,5% av min macbooks prccessor! Dessutom känns det allmänt väldigt buggigt! Kan inte adium komma med liknande funktioner
Men va sören! Nu käkar den nästan 10% av min prolle..
Inte konstigt att macbook låter som en kossa, stackarn!
Nej det fanns några fina funktioner där, men de var inte värt dom! tyvär.. bara hoppas microsoft eller adium släpper nåt bra nytt nångång
Men va sören! Nu käkar den nästan 10% av min prolle..
Inte konstigt att macbook låter som en kossa, stackarn!
Nej det fanns några fina funktioner där, men de var inte värt dom! tyvär.. bara hoppas microsoft eller adium släpper nåt bra nytt nångång
Tror det kommer dröja ett tag till innan du får se Adium med samma MSN-funktioner som aMSN har idag. Som sagt. MSNP13 är på g men inte förrän 1.2 om jag inte minns helt fel. Då kan det med lite tur innehålla lite "nya" funktioner. Sen ska man ha i åtanke att aMSN 0.96 fortfarande är i betastadie. Man kan ju hoppas att det är lite stabilare i final relseasen. Hittade nyss att man kunde sätta sitt personliga meddelande snabbt och smidigt under "byt smeknamn..." och slippa det buggiga och onödigt krångliga "lägg till status" hur logiskt som helst!...
Usch, tittade lite på proteusX på http://defaultware.com/proteus/screenshots.php
Frankly, jag skulle aldrig använda en IMklient som tar upp en fjärdedel av skärmen, även om man kör med virtuella desktops så det enda man vill se är sin contacts, ingenting annat.
Sen de där fruktansvärt läskiga och fula bubblorna á la iChat är så att man nästan vill kräkas på tangentbordet. Horrible, I tell you! Horrible!
Adium is the shit.
Men en uppdatering hade suttit riktigt fint.
En sak som stör med mig med Adium är att det är så fruktansvärt multimedia i själva meddelandefönstret, massa skräp rent ut sagt.
Man skulle ha möjlighet att minimera allt bloatat skräp och bara ha text och små radavstånd. Eventuellt avataren längst upp.
Här ser ni hur jag styrt upp mitt Adium...
Lägg på en hel del Transperans också.
http://jonas.disordinary.org/junk/ss4.jpg för hela screenshotet.
Det jag vill ha sagt är helt enkelt, Adium är överlägset.