Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Audiophile 2496 till Power Mac G5 2x2?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 18:04

Skulle just sätta in mitt Audiophile 2494 i min Mac G5. Eftersom det står: "Delta audio cards have been redesigned to be PCI 2.2 compliment with support for both 3.3-volt and 5-volt PCI signaling enviroments. This guarantees compatibility with PCI-X, 64-bit, and standard 32-bit PCI based systems. including the Apple G5" trodde jag att det va lugnt

Fattar inte varför det inte skulle gå att sätta in kortet..?

Någon som kör med ett sånt kort i sin Mac G5?

länk till ljudkortet:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496-main.html

På M-audios hemsida står det att det finns bara 2 modeller av G5an som inte passar med ljudkortet:

- DUAL G5 1.8 GHz system featuring PCI slots (not PCI-X) and 4 RAM slots
- DUAL G5 2.0 GHz system featuring PCI slots (not PCI-X) and 4 RAM slots

Finns inte pci-x i dom nya G5orna?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 09:06

Jag kör med ett sådant i min PM G5 DP 1.8 – den "riktiga" versionen med 8 RAM-slottar. Med andra ord en gammal grå eminens, sent 2003 någonstans. Så om du har en ganmmal variant av DP 2.0 är det lugnt. Och förmodligen hur lugnt som helst om du kör en nyare.
Det är väl bara i de allra senaste varianterna - som har PCIe eller nåt – som det kan vara problem. Men det borde funka. Har aldrig haft skuggan av ett problem med att köra det i min G5 i alla fall, och det har jag gjort i betydligt mer än två år så…

Ursprungligen av Gammelsvarten:

Finns inte pci-x i dom nya G5orna?

Som sagt, PCi-X funkar nog inte i G5:orna med 4Gb ram. Där finns det bara vanliga PCi-slots.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 13:31

Hmm jo jag har den allra nyaste, 2x2 ghz med 8 ram slots. Men jag kan inte ens sätta in kortet i datorn..

Har du en G5 med Dual Core-processor (två processorer på en sockel) eller med dubbla processorer "på riktigt"? Hade en G5 med 2 *2GHz processorer. Till den fick jag skaffa ett nytt Audiophile ljudkort eftersom det vanliga PCi-kortet inte passade.

Senast redigerat 2006-03-12 14:59
  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 14:50

Ja det är dubbla processorer. Inte Dual Core.. Va på macoteket idag och frågade om kortet. Det finns tydligen bara PCI Express ingångar i de nyare G5orna. Så det får bli ett annat kort istället helt enkelt=(

Tips Presonus Firebox. Alternativ M-Audio Firewire Solo. Jag lutar dock åt den första, men den kostar lite mer

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 08:19

Har kollat in Hercules 1612. Verkar fin fint. Prissänkt dessutom..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 12:21
Ursprungligen av Gammelsvarten:

Finns inte pci-x i dom nya G5orna?

Nope. I dom nya så är det pci-express

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-05 20:44

är det nån som har driversna till ett M-audio kort som ni pratar om audiophile 24/96....dock till en pc. på deras sida kan man bara ladda ner uppdateringar om man har den gamla driversen kvar på datorn, jag har ju in cd skivan kvar så då är det värre....

jag har tagit ut det ur min g4. Andvänder bara min powerbook nu. Tänkte mixa ner ifrån bordet till pc´n, samnt ta in dom i PB via nätverk..

mvh xon ha en super sommar..

1
Bevaka tråden