Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang minneskonfigurationer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-10 23:33

Ni som har fått era MacBook Pros hur mycket minne har ni och hur mycket rekomenderar ni? Jag håller inte på med film eller bildbehandling så fulla 2Gb känns väldigt överdrivet, speciellt eftersom jag är fattig student . Nästan alla program jag använder dagligen finns som "universell binär" med undantag för Office 2004.
Kort och gott: hur mycket RAM är lagom?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-11 13:17

1 Gb är att rekommendera. Välj dock då en minnesmodul i stället för 2*512. Då kan du lätt bygga ut till 2Gb i framtiden.

Det är väl samma minnesmodul i MacBook som i iMac Intel? Jag köpte 2*1 till min iMac men har nu beställt en MacBook med 2*512, tänkte sätta 2*1 minnena i MacBook och ha 2*512 i iMacen. Tittade på Apple store och såg att det var samma artikelnummer, någon som kan bekräfta att det verkligen är så?

Jag kör mycket Photoshop, så jag valde 2 GB. Macoteket installerade det åt mig, så jag fick en påse med originalminne med i lådan.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-16 14:44

Jag tänkte mest på ifall man märkte någon skillnad från tex 1Gib till 1.5 Gib vid användning av ett flertal applikationer dock inte några "tunga". De tyngsta programmen jag kör är typ iPhoto, Safari, iTunes och xCode. Tycker inte rikigt att det är motiverat att lägga pengar på 2 Gib. Min fråga är kanske lite luddig så jag kan väl förvänta mig ett luddigt svar, tyvärr.

Jag klarade mig galant med 1 GB innan jag installerade Tiger på min gamla PowerBook, nu kändes det inte nog med det, så jag valde att maxa ut minnen. Vem vet vad nästa uppdatering av Mac OS X och Photoshop innebär.

1
Bevaka tråden