Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Generella nätverkssymboler till OmniGraffle?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-03-10 23:44

Tjobbalo!

Tänkte skissa lite nätverk i OmniGraffle för att testa på programmet för första gången. Mitt problem är att det inte finns några snygga och samtidigt generella symboler som har med just nätverk att göra, t.ex. switch, brandvägg, router och liknande.

Det hänger ju med ett ark med OmniGraffle, men det är bara en bunt Apple-datorer och några skrivare. Via google hittade jag diverse cisco-symboler, men de är ju så otroligt tråkiga. Jag har sett liknande skisser gjorda i Visio, och de symbolerna ser helt ok ut, om än på gränsen till "för fluffiga".

Så, ska jag behöva skaffa Visio till pyttemjuk-maskinen, eller är det någon som sitter på några vettiga nätverkssymboler för OmniGraffle?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-11 00:08

Hej,

Det finns lite fler symboler till OmniGraffle på deras sida som andra har gjort, b.la en för nätverk har jag sett.

Kolla i programmet om det finns nån meny som heter nåt med "Get more symbols" eller liknande.

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-03-11 09:34

Jo, som sagt hittade jag lite cisco-symboler och liknande där, men inga som riktigt föll mig i smaken. Man kanske borde satsa på att konvertera symbolerna ifrån Visio eller nåt..

1
Bevaka tråden