Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trästaplar/piecharts i Keynote

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

har börjat bekanta mig med Keynote (köpte det enbart för de grymma "slide transitions" som finns

jag gör en del presentationer inför stora grupper människor och jag tänkte att det vore coolt att använda ngt annat än Powerpoint.. Jag såg att Steve hade diagram med olika träslag istället för färger.. Ngn som ver hur man får till det? Keynote verkar göra lite på eget bevåg..

ru4real?

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 02:53

Om man väljer temat Leather Book så blir 3d staplarna i träslag

Huvva. Det där är Keynotes mörka sida. Jag begriper inte hur man har kunnat gå ifrån renheten och enkelheten i 2D-diagram för att istället förvränga dem på det där viset.

Jag hoppas att det är för att lura in Vista-programmerarna på en dunkel väg och att Apple sedan återgår till tydlighet och klarhet istället för att grotta ner sig i smaklösheter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 17:21

För att komma åt 3d-diagrammen så går du in på Format>Chart>Chart Type och där kan du välja utseende. Detta förutsätter dock att du har Keynote 3 som ingår i iWork 06.

Senast redigerat 2006-03-11 18:58
Ursprungligen av vanilj:

Detta förutsätter dock att du har Keynote 3 som ingår i iLife 06.

iWork 06 ingår det i.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 18:59
Ursprungligen av Rickard A:

iWork 06 ingår det i.

Hehe, så kan det gå när man tänker på en sak, men skriver en annan

Ursprungligen av vanilj:

För att komma åt 3d-diagrammen så går du in på Format>Chart>Chart Type och där kan du välja utseende. Detta förutsätter dock att du har Keynote 3 som ingår i iWork 06.

hej igen!

Måste man verkligen välja ett tema för att komma åt trä-diagrammen? Jag vill använda mitt företags template... Dåligt

ru4real?

Ursprungligen av ru4real?:

hej igen!

Måste man verkligen välja ett tema för att komma åt trä-diagrammen? Jag vill använda mitt företags template... Dåligt

ru4real?

Jag satt själv och grubblade på samma sak. Kom då fram till att det var just så illa.

Det finns säkert sätt att komma runt det men jag gav upp. Har PowerPoint på jobb-pcn och där finns trä tillgängligt oavsett template. Inte i 3D och inte lika snyggt men det dög mer än väl.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 20:41
Ursprungligen av ru4real?:

hej igen!

ru4real?

Det har jag inte påstått...

Gå bara in i leatherbook-temat och skapa ett diagram som du kopierar över till ditt dokument så har du löst det.

Tokigt att de har lagt texturerna knutna till vilket tema man har, men det har väl något med enkelhet att göra. Men som sagt, det är inte omöjligt att gå runt den begränsningen.

Ursprungligen av vanilj:

Gå bara in i leatherbook-temat och skapa ett diagram som du kopierar över till ditt dokument så har du löst det.

Tokigt att de har lagt texturerna knutna till vilket tema man har, men det har väl något med enkelhet att göra. Men som sagt, det är inte omöjligt att gå runt den begränsningen.

Det har du ju rätt i men det är onödigt omständigt. Jag kan verkligen inte förstå att det skulle kunna finnas en rimlig anledning till begränsningen.

Ursprungligen av vanilj:

Det har jag inte påstått...

Tack..
Det verkar som om Apple inte har satsat riktigt 100% av sin R&D på Keynote
Mer ett nödvändigt ont så Stive skall slippa använda Microsofts produkter när han kör sina Keynotes..

Men.. Jag struntar i om det är jobbigt... Keynotes slide transistion rulez

1
Bevaka tråden