Jag har precis köpt ett Belkin F5D7010yy v3000, alltså exakt samma kort som du har använt, eftersom jag läst att det ska vara rätt lätt att få igång. Versionerna innan 3000 har använt Broadcom chipset:s och således funkat utan drivrutiner, medan v3000 använder Ralink chipset och drivrutiner som kan laddas ner härifrån. Enligt diverse forum verkar detta fungera enkelt och problemfritt för de flesta, så är dock inte fallet för min del.
Jag har laddat ner drivrutiner från länken ovan och startat om, när jag sedan sätter i kortet får jag direkt en kernel panic. Detta händer oavsett när jag sätter i kortet. Drivrutinen går bra att ladda in med kextload, men så fort jag sätter i kortet är det stopp. Detta tycker jag är lustigt, och det enda jag kan tänka mig är att drivrutinerna helt enkelt inte funkar med OS X 10.4.10. Skulle därför vara tacksom om ni som fått det att funka kunde komma med tips på hur jag kan få igång det, samt berätta om det fortfarande fungerar hos er med nyare OS X-versioner.