Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OMS hänger sig...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft förvånansvärt lite problem med USB och midi som efter vad jag hört ska krångla mycket. Idag däremot började OMS 2.3.8 hänga sig ca var tredje gång det startades upp av det musikprogram jag ville använda (Ingen skillnad vilket musikpgm jag använde). Jag har nu installerat om alla musikprogram, OMS, slängt alla prefs-filer och zappat P-RAM:et. Fortfarande hänger sig OMS ungefär var tredje gång. Jag använder ett Yamaha UX-96 Midi-interface och kör på OS 9.2.2. Jag har både Appletalk och fildelning på, jag vill gärna ha det eftersom jag vill kunna skriva ut. Några tips? Jag ska kolla med Yamaha om nya drivrutiner...

Har du kört några diagnostik program?

Jag har kört Norton som efter en krasch hittat fel på Toast och fixat detta...annars inga fel.

• Medlem
  • 2002-07-14 10:41

Enligt vad jag läst så vill inte OMS att AppleTalk skall vara på...

OMS är aningen snårigt tycker jag, det känns inte som världens mest intuitiva program precis.

• Oregistrerad
  • 2002-07-14 14:10

Vi skrev ihop en guide på Propellerhead, ta gärna del av den, den är rätt allmängiltig. Personligen tycker jag, "on the contrary" att OMS är rätt stabilt å enkelt faktiskt.

http://www.propellerheads.se/support/reason/oms_setup.html

Bra kortfattad OMS-guide. Allt mitt är korrekt inställt sedan tidigare. När jag testade idag fungerade OMS utmärkt utan någon krasch, med både appletalk och fildelning på. Jag behöver ju ha appletalk på för att kunna skriva ut. Jag besökte också Yamahas syntsida "Yamahasynth.com" för att leta ny drivrutin till midi-interfacet vilket också fanns. Dessvärre gick den ej att ladda hem för mig. Filen kommer upp som text i ett fönster istället för att laddas ner till min hårddisk. Filtypen är .sea. Jag är ju tacksam om någon kan säga något mer om OMS, midi och detta med kraschar... Jag får väl kontakta Yamaha om filen.

1
Bevaka tråden