Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var gömmer sig MySQL Server 5.0 på hårddisken?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag installerade MySQL Server v. 5.0.18 på min PowerMac med OS 10.4.5. Resultatet blev inte vad jag önskade så jag ville avinstallera och i stället installera version 4.0.15. Sökte upp alla filer (även dolda) som innehöll MySQL och slängde i papperskorgen - Omstart. Fortfarande går det att starta servern! Har försökt att installera fyran på den gamla, men fortfarande startar femman! Detta är verifierat med CocoaMySQL. Är det någon som vet hur man gör för att få bort den???

• Medlem
  • Kiruna
  • 2006-03-13 16:17

Beroende på hur du installerat kan filerna ligga på olika ställen. Om du kompilerat själv är det vanligaste /usr/local/mysql. Där hamnar de även om du använt det officiella installationspaketet från MySQL AB. (Glöm dock inte att ta backup på de data du vill ha kvar!)

Vad var det för resultat som inte var önskvärt? Om man inte vill ha obehagliga överraskningar i form av oannonserade typ- eller datakonverteringar kan man ju alltid installera en riktig databashanterare...

Jag har hämtat hem mysql-5.0.18-osx10.4.dmg från MySQL AB.

Det icke önskvärda var att den klient jag skulle köra (AudioRack2.5) inte är utvecklad för femman än enligt upphovsmannen, och programmen funkar inte ihop. Jag skulle vilja provköra med version fyra enligt rekommendationen. En enlel grej att fixa, bara jag kunde få min mac att glömma bort version fem!

Senast redigerat 2006-03-13 19:40

Jag kör mysql 5.0.19 för OS X Intel (!) och det funkar alldeles utmärkt med en klient som tror att den kör mot 4.0. Så det är inte säkert att problemet ligger i versionsnummerskillnaden...

Roligt att flera vill hjälpa mig tillrätta!

spot, jag hittade vad jag sökte i /usr/local tack för tipset!

Klipp från READ.me-filen:
- Access to a MySQL server.
Tested with MySQL 4.x. I have not been able to get AudioRack working with MySQL 5.0. This appears to be a libdbi problem -- any help would be appreciated! libdbi could also allow arserver to run using many other database servers, but I have not had the time to install/test other configurations. Feel free to have at it! Slut

Jag skulle gärna vilja få det att funka - lite knepigt verkar det att vara i alla fal!!

Senast redigerat 2006-03-13 22:10
1
Bevaka tråden