Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar DVD-R?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur jag skall kunna bränna ett par
avi.filmer jag fått på en DVD-R skiva 4.7 GB.

Jag har Toast och iDVD.
Toast säger att filmerna är för långa för att göras om till .mpg och i iDVD går det inte ens att öppna avi.filmerna.

Hur gör man? Undrar en novis.

iMac OS X 10.1.5 (snart jaggan)

Sorry Man !

Det går inte !! Hah...så enkelt är det...att lägga en avi ( eller avi med divx kodning ) direkt på en DVD-R...annat än en ren datafil såklart.

Däremot...vad du kan göra är att göra om filmen till en eller flera cd skivor, då blir formatet VCD med hjälp av programmet ffmpegX :

ffmpegX länk

Om jag har missat nåt..så hjälp mig..men mig veterligen så går det icke att bränna en divx till en DVD-R i DVD format... sorry !!

/D

Det går, men frågan är om det är värt mödan.

Du bör kunna bränna dem som de är (som en fil) och titta på dem i "Video Lan Client).

MVH Mattias

Jo det såklart , men att få ut dom på lilla TV´n är inte lika enkelt... via den vanliga DVD´n !

/ d

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Sorry Man !

Det går inte !! Hah...så enkelt är det...att lägga en avi ( eller avi med divx kodning ) direkt på en DVD-R...annat än en ren datafil såklart.

Däremot...vad du kan göra är att göra om filmen till en eller flera cd skivor, då blir formatet VCD med hjälp av programmet ffmpegX :

ffmpegX länk

Om jag har missat nåt..så hjälp mig..men mig veterligen så går det icke att bränna en divx till en DVD-R i DVD format... sorry !!

/D

Men fan också. Kan man bränna mpeg videoklipp då på DVD-R skivan, som går att se på TV:n?

Man kan väl importera lite olika filformat till iDVD?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: grand_master:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Sorry Man !

ffmpegX länk

/D

Men fan också. Kan man bränna mpeg videoklipp då på DVD-R skivan, som går att se på TV:n?

Man kan väl importera lite olika filformat till iDVD?

Du kan väl typ använda Cleaner för att göra om en .avi-film till MPEG2 som sen kan spelas upp i en vanlig DVD?

Detta är en punkt med PC jag inte gillar, deras .avi-format som de envisas att koda sina filmer i, men kvalitén blir det inge fel på, bara lite svårt att bränna på en vanlig eller DVD-R skiva

1
Bevaka tråden