Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

directory node problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. har ett litet problem jag inte fatar .. nybörjare som man är på denna xserve...

jag tror det beror på att jag valde fel vid installationen.. när man bootade Xserve för första gången ..

allt funkar och så.. alla uppdateringar är nere men ...

nu har jag startat workgroup manager och får medelanden .. "You are working in a directory node that is not visible to the network"

"Acconts created in the local directory node will be restricted to this server. To create network acconts, click... " och så vidare ..

vad gör jag ??

• Medlem
  • Varberg
  • 2006-03-14 10:13

Det betyder bara att Open Directory är inställt på "Standalone mode", dvs den visar inget data för omvärlden. I Server Admin kan du byta läge under "Open directory" om du vill köra den som master.

Alternativt kör du den i master-läge, men Workgroup Manager har inte fattat det än. Tryck på den lilla nerpilen till vänster om där det står något liknande "Netinfo/Local", har inte GUI't framför mig just nu. Där ska du då välja "/LDAPv3/127.0.0.1".

ok . tack så mkt ... tar ett tag innan man fattar allt .... jag tror jag har förståt hur man fungerar med master-läge ...
http://images.apple.com/server/pdfs/Migrating_from_Windows_NT_v10.4.pdf

läste där om att I server Admin sätta OpenDirectory i annat läge ... skall testa detta ikväll ..

work in progress ..

1
Bevaka tråden