Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag finns inte på kartan...!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-13 23:18

Nu har jag varit här ett tag och försökt få info om olika saker rörande mac och hur jag ska använda min PB på bästa sätt. Men nu måste jag tillstå att jag är fortfarande är fullkomligt rudis!!!
Det skulle vara såååå kul att kunna begripa språket ni pratar här och komma in i snacket men jag har ju inte en susning av en chans, för det hinner försvinna innan man hinner med att hinna med sas. Att jag sedan är ett korkhövve är en annan femma...:rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-13 23:28

Pic asså - varför så ledsen, det löser sig med tiden vad är det du undrar över nu?

/Tangen

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-13 23:35

Pic?
Näe..inte ledsen, börjar bara bli aningen förtvivlad just nu....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-13 23:39

Pic asså - Picasso

Det är lite knöligt i början, tänk bara på att en hel del av dom svarar har låång erfarenhet av Mac och det speciella fikonspråk som pratas - jag själv vet ofta inte vad folk pratar om men det kommer liksom fram av disskussionen.
/Tangen

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-13 23:43

Hmm...det hjälpte lite, men bara lite!
Nu ska jag nanna i vilket fall!
Ses imårn macen!

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-14 00:44

Jag låtsas bara att jag hänger med, oftast vet jag inte vad jag snackar om.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-14 01:02
Ursprungligen av Konrad:

Jag låtsas bara att jag hänger med, oftast vet jag inte vad jag snackar om.

Precis, släng in en one-liner ibland med "Har du reparerat behörigheterna", "Slängt finder-plisten?"

• Medlem
  • 2006-03-14 01:19

Köp en bok om Mac och läs på. Det är ofta ett bra sätt att komma in i ämnet och ta till sig jargongen.

1
Bevaka tråden