Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sammanfoga skidbilder till en?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill sammanfoga 20 bilder till en bild. Bilderna är på ett skidhopp så det vore kul att se hela hoppet i en bild. Hur gör man detta? Jag har PS.

Senast redigerat 2006-03-14 15:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-14 15:43

Det blir en hiskeligt stor fil illustrator kanske är ett bättre alternativ - det du i alla fall behöver göra är att öppna alla bilderna, öppna en ny fil i illustrator eller i PS 8 i PS måste den vara "stor, sen är det bara att peka på en bild trycka ner musknappen, trycka äpple C - byt fönster till där den ska vara - tryck äpple V dra den till där den ska vara. upprepa upprepa upprepa osv.

/Tangen

Bilderna lägger sig som lager ovan på varandra. Hur fixar jag så att "alla" syns samtidigt så att hopp sekvensen syns?

Det finns inget enkelt sätt. Du får frilägga varje bild med Lagermasker och sen montera alla bilder/lager i en och samma fil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-19 18:24

Det finns ju program för att skapa panoramabilder. Där anger man ett antal punkter som syns tydligt i överlappet mellan två eller flera bilder. Programmet räknar sedan ut hur det ska sy ihop bilderna till en större bild. Jag antar att programmet funkar även med bilder som överlappar varandra helt...

Testa. Leta på macupdate och liknande ställen.

Tack.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-20 17:42

Om det är den här typen av bilder du menar:

http://mute.rigent.com/index.php?ladat=2006-03-01

...så hittar du en bra förklaring på hur man gör här:

http://mute.rigent.com/index.php?ladat=2006-03-04

/pelle

Ååååå perfekt. Stort tack.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-20 18:33

Ser fram mot snara exempel på dina äventyr i Photoshop.

Lägger ut dom på freeride.nu när allt är klart.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-03-22 22:44
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Lägger ut dom på freeride.nu när allt är klart.

Photomerge i Photoshop CS2 klarar saken galant! Annars kan PTMac vara din vän!

Mikkel

1
Bevaka tråden