Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Texten blir fetare i PDF-filen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skriver ut poster från Filemaker (borde vara utan betydelse vilket program egentligen), ser min Gillsans Std Light tunn och fin ut, men när jag vill gå vägen via PDF-format och sedan skriva ut ökar mitt kära typsnitt i vikt. Texten blir helt enkelt mer grötig, fetare på papret helt enkelt. Varför? Och finns det något sätt jag kan komma undan?

Har du kollat så typsnittet verkligen blir inbäddat i pdfen? Annars är risken att det ersätts med nåt standardteckensnitt i Acrobat. Iofs borde Acrobat hitta rätt typsnitt så länge du är på samma dator, men det är det enda jag kommer på.

Det skulle eventuellt också kunna vara så att texten förvandlas till RGB istället för 100k och skrivs därmed ut med alla färgerna i skrivaren, det borde ju kunna smeta till det. Borde finnas nån inställning för det, men jag har aldrig skrivit ut nåt från Filemaker, så kan inte hjälpa dig med det, tyvärr.

Kattsingen, jag tyckte först det du sa lät orimligt, att Destillern skulle göra om något som var 100% svart till att bestå av flera CMYK-färger. Men döm av min förvåning när jag gick in och undersökte saken, och visst var det precis så det låg till.
Varför händer detta?

Kolla distillerinställningen, kör du tex standardinställningen för minsta filstorlek så konverteras allt till sRGB. Du måste också se till att du verkligen får ut cmyk-färger från Filemaker.

1
Bevaka tråden