Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu flippar det ur lite väl ofta...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-15 22:40

Nu är det badbollar överallt! Jag är inne på 99mac, skriver ett inlägg, skapar och vad händer? Badboll i minst två min, jag lägger ner. Går ur och går in igen. Försöker läsa ett inlägg, badboll igen, går ur och går in igen. Vad händer? Fliken indikerar att jag är inne på svt.se fast jag är här, med en badboll som snurrar i oändlighet! Jag använder Safari, kan det vara orsaken eller är det något annat som är helt koko? Som jag skrivit i en annan tråd så växlar det ibland helt plötsligt sida utan att jag rört någonting!
*hjälp!*

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-15 23:12

Det tog mig fem minuter att göra ETT inlägg nu (lång tid)och badbollen snurrar frenetiskt, och det kan den få göra, för nu skiter jag i den och går och nannar....
*surar*

Kör du Safari? Har du testat SafariSpeed?

Låter som att du haft igång Safari ganska länge. Sånt brukar försvinna om man startar om programmet typ varannan eller var tredje dag ungefär.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-15 23:39
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Låter som att du haft igång Safari ganska länge. Sånt brukar försvinna om man startar om programmet typ varannan eller var tredje dag ungefär.

Nu kom jag in efter att ha reparerat diver se behörigheter. :eek:
Vad menar du? Starta om Safari?? Går det???
Trodde inte att Safari var ett program.........fick för mig att det var en webbläsare men jag har nog fattat fel någonstans.

Jo, Safari är ett program, precis som iPhoto och Mail. Webläsare är en typ av program som används (främst) för att surfa på grafiska sidor på nätet.

(Starta om = avsluta och sen öppna det igen.)

Edit: här skulle jag kunna ha en lång monolog om hur usel program-metaforen i dagens operativsystem är, men låter nog bli.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 08:38

Jo, Safari är ett program, precis som iPhoto och Mail. Webläsare är en typ av program som används (främst) för att surfa på grafiska sidor på nätet.

(Starta om = avsluta och sen öppna det igen.)

Edit: här skulle jag kunna ha en lång monolog om hur usel program-metaforen i dagens operativsystem är, men låter nog bli.

Aha, nu fattar jag! Jag trodde det var något jätteavancerat man skulle göra....
*pc-störd*

Till och med Finder är ett program, om än ett buggigt sådant.

Ursprungligen av Björn Leander:

Till och med Finder är ett program, om än ett buggigt sådant.

Buggigt kan jag inte hålla med om, men negligerat är vad det är.

Buggigt kan jag inte hålla med om, men negligerat är vad det är.

Finder är inte riktigt helt optimal då det gäller nätverksvolymer.

mitt safari var helt värdelöst ett tag, tills jag tömde cachen, rensade historiken o fimpade en hel del kakor som låg o skräpade ner maskineriet...
enligt aktivitetshanteraren upptog safari 4 gigabyte virtuellt minne, vilket man kan tänka sig är en smula i överkant.

Jag har helt gett upp Safari av samma badbolls-skäl. Nu kör jag Camino och tyckar att surfarlivet är toppen, även om jag saknaer en del smidig integration mellan webläsaren och andr i-program. Men jag får väl undersöka Safarispeed.

Ursprungligen av David Slättne:

Jag har helt gett upp Safari av samma badbolls-skäl. Nu kör jag Camino och tyckar att surfarlivet är toppen, även om jag saknaer en del smidig integration mellan webläsaren och andr i-program. Men jag får väl undersöka Safarispeed.

Nä det hjälpte inte. Safari är fullständigt oanvändbart nuförtiden. Något har hänt som sölat ner det något hejdlöst. Camino däremot kan man stressa nästan hur långt som helst. Vad tusan har dom missat på Apple?

Senast redigerat 2006-03-16 09:17
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 09:08

Det kan inte vara något tillägg som spökar? Typ en gammal version av Saft eller nått. Det går ju faktiskt att installera om webkit (google and ye shall find), vilket kanske vore något...eller är det bara safari och inte andra webkit program?

Annars gäller det gamla vanliga vid program som spökar, ta bort plist-filer och fixa behörigheter.

Dom har gått vilse i djungeln kanske.

Råkat röka nån pipa nånstans - vad vet jag men kan enbart hålla med Safari är något segt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-16 09:13

meh, safari är enkelt snabbt och strular aldrig (förutom ett fåtal sidor - som inte laddas som dom ska).

Antar att alal vet det - men jag kan tipsa om Cocktail som är en bra dammsugare för din mac.

/Tangen

1
Bevaka tråden