Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger problem....."skicka felrapport"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 23:40

Hej!

Min iBook har betett sig konstigt dessa dagarna så jag formaterade om den totalt igår och installerade en ny och ren installation av Tiger och sedan uppdaterade till senaste uppdateringarna (Allt vad Programuppdatering hade att ge). Både före och efter omformateringen så hängde sig program och den ville skicka felrapport precis som en äckelpc vill så fort den har en fis på tvären.

Verkar som att detta har börjat hända sedan jag fick ner 10.4.5 uppdateringen. Safari hänger sig, Fly II hänger sig, Msn loggar ur och hänger sig, AdiumX hänger sig.....och ikoner i sidofältet i fönstrena (t.ex om man bläddrar på hårddisken) upphör att fungera och datorn säger att de ej finns längre osv...en massa ostabila saker helt enkelt. Vad fan är det frågan om?

varfär hänger allting sig nuförtiden?? Den är "lika" stabil som en pc nu förtiden.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 12:21

Min PC har aldrig hängt sig, inte har den virus heller... Undra just vad som kan vara fel med din Mac?

  • Medlem
  • 2006-03-16 12:35

Det där har jag precis varit med om. För min del var det minnet som hade gått sönder. Kör de där testprogrammen som är på installations-skivan, så får du se om det är det.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 13:14
Ursprungligen av bing:

Det där har jag precis varit med om. För min del var det minnet som hade gått sönder. Kör de där testprogrammen som är på installations-skivan, så får du se om det är det.

Har kört hardware testskivan och allting är "OK".

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 13:44

Låt den köra testen gång på gång, fel i minnen visar sig inte alltid vid ett enkelpass.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-16 16:04

Hej Elajtenworld

För det första: Lita ALDRIG på Hardwaretestet. I nio fall av tio missar det, vad det är till för.

Stäng av datorn, ingen omstart, stäng av den. Starta den sedan och håll genast nere tangenterna "P"+"R"+"alt"+"äpple" tills du hört uppstartsljudet tre gånger. Nu har du zappat PRAM-minnet. Kvarstår problemet, plocka ur eventuellt extraminne som du installerat och zappa PRAM-minnet en gång till på samma sätt. Kvarstår problemet fortfarande, skriv och berätta vad som är fel, så får du fler förslag.

Jag såg i ett annat forum att du vill installera OS 9, på din burk. Du kan installera OS 9, men du kommer aldrig att få ett OS9-spel att funka i Classic-miljön under Tiger och med din burk, tyvärr. Så enda lösningen på det, är att klippa navelsträngen till OS 9 och sikta in sig på OSX-spel, även om det svider.

Ha d

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 18:24
Ursprungligen av fyr:

Hej Elajtenworld

För det första: Lita ALDRIG på Hardwaretestet. I nio fall av tio missar det, vad det är till för.

Stäng av datorn, ingen omstart, stäng av den. Starta den sedan och håll genast nere tangenterna "P"+"R"+"alt"+"äpple" tills du hört uppstartsljudet tre gånger. Nu har du zappat PRAM-minnet. Kvarstår problemet, plocka ur eventuellt extraminne som du installerat och zappa PRAM-minnet en gång till på samma sätt. Kvarstår problemet fortfarande, skriv och berätta vad som är fel, så får du fler förslag.

Jag såg i ett annat forum att du vill installera OS 9, på din burk. Du kan installera OS 9, men du kommer aldrig att få ett OS9-spel att funka i Classic-miljön under Tiger och med din burk, tyvärr. Så enda lösningen på det, är att klippa navelsträngen till OS 9 och sikta in sig på OSX-spel, även om det svider.

Ha d

Vad ska jag med classic till om jag kan inte kan köra os9 grejor med det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-16 19:01
Ursprungligen av Elajtenworld:

Vad ska jag med classic till om jag kan inte kan köra os9 grejor med det?

Jadu... Det är en av alla dessa vardagsmysterier som du kan sätta dig ned och kontemplera över.

1
Bevaka tråden