Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DJ-program för en amatör?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket DJ-program är bra för en amatör?

(Har inget svar på frågan, beklagar för eventuella falska förhoppningar)

Jag är också intresserad av ett liknande program - för att kunna göra schysta party-skivor, med sköna/roliga/häftiga och varierade övergånar mellan låtarna. Dvs, att det aldrig blir tystnad mellan låtarna.

Att bränna i iTunes, med tystnad-mellan-låtar inställt på 0 sek, fungerar ju hyggligt, men det är inte särskilt kreativt. Dessutom slutar ju alla mp3:or/aac:er med åtminstone några tiondelar tystnad.

Ja, vet inte om trådskaparen var ute efter ett sånt simpelt program, men det vore roligt om någon hade ett bra tips (som kanske fyller bådas programbehov).

• Oregistrerad
  • 2006-03-16 14:54

Ni kan köra http://www.dj1800.com, det verkar enklas och jobbar ihop med iTunes.

/mats (http://www.discjockey.nu)

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-03-16 17:39

helt klart traktor dj studio!

Traktor DJ Studio kan användas av både amatör och proffs, i min mening. I och med senaste uppdateringen är det riktigt stabilt också.

Man ska inte låta sig begränsas utav sin utrustning, därför faller min röst på Traktor.

Funkar Traktor med Intel?

Jag ser ingen anledning till varför det inte skulle göra det, men om det inte gör det så håller säkert Native Instruments på med en Universalversion. De är för stora för att skita i det.

• Oregistrerad
  • 2006-03-26 08:42

Saxat från Harmony Central:

January 17, 2006

Native Instruments today announced its development plans regarding the newly announced Intel-based Macintosh computers. The company welcomes Apple's move towards new, powerful processor technology and is already working on enabling its products for use on the upcoming iMac and MacBook Pro computers.

As part of Native Instruments' commitment to the new platform, all future product releases will include "Universal" versions that will take full advantage of the new Intel-Mac platform while maintaining compatibility with PowerPC-based Macintosh computers.

Existing NI products will be updated to support Intel-based Macs within 2006, with flagship products such as GUITAR RIG, REAKTOR and TRAKTOR DJ Studio due in the second quarter of this year. Updates will come in the form of either a dedicated Intel-Mac update that will be made available for a small fee, or as part of a major product update for all platforms. A detailed overview and timetable will soon be available on the NI website at www.native-instruments.com/intelmac.info.

Och så här är den planerade tidsordningen:

Preliminary Release Schedule*

Product: Scheduled compatibility:

GUITAR RIG 2nd Quarter 2006
GUITAR COMBOS 2nd Quarter 2006
TRAKTOR DJ Studio 2nd Quarter 2006
KONTAKT 2nd Quarter 2006
ABSYNTH 2nd Quarter 2006
FM7 2nd Quarter 2006
REAKTOR 2nd Quarter 2006
BANDSTAND End of 2nd Quarter 2006
AKOUSTIK PIANO End of 2nd Quarter 2006
B4 End of 2nd Quarter 2006
PRO-53 3rd Quarter 2006
BATTERY End of 3rd Quarter 2006
VOKATOR Until the end of 2006
NI-SPEKTRAL DELAY Until the end of 2006

• Oregistrerad
  • 2006-04-05 17:02

jag har traktor 3 och en Stanton Final Scratch (styr MP3:or med vinylspelarna!)

Oerhört smidigt att mixa å lajja med alla MP3or man har... Men DRM funkar inte tyvärr...

Traktor 3 verkar lite krångligt? Jag har aldrig använt DJ utrustning IRL, och inte på datorn heller för den delen, jag tycker att DJ1800 ser lite enklare ut, stämmer det?

Vilken ska man välja att lära sig om man har fram tills 13 Maj på sig att lära sig allt? Ska DJ-a på ett bröllop då.

Någon som kan stilla en orolig själ?

• Oregistrerad
  • 2006-04-19 14:09

Traktor 3 är pisslätt! Jag kan hjälpa dig över iChat om du behöver hjälp nån kväll...

THX man! Vet dock inte hur iChat funkar, men Adium kanske?

• Oregistrerad
  • 2006-04-19 14:12

absolut

Har surfat runt lite nu och kikat, någon som testat detta:

OtsTurntables:
http://otsturntables.com/

• Oregistrerad
  • 2006-04-19 15:30

ge traktor ett par timmar en kväll, det kan tyckas rörigt i början, men det är det enda vettiga programmet som finns. Jag letade runt för ett halvår sen efter alternativ, men det räcker med att titta på interfacet till t ex OtsTurbtables för att se att det inte är ett seriöst alternativ

kolla in programmet Megaseg, det är bra om du vill arbeta tex i enklare situationer som inte kräver renodlad produktions mixning, tex du jobbar som DJ i en barmiljö/mindre klubb/radio osv Det är i princip samma som PC´s Virtual DJ vilket jag tycker funkar asbra för det flesta situationer och många jag känner använder det. (Jobbat i Magaluf 3 sässonger) http://www.megaseg.com/

1
Bevaka tråden