Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lite InDesign-frågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 20:08

hur får man indesign att sluta välja typografi mallar ? har en mall som jag gjorde förrut men använder den inte längre.....men det är typ som indesign har förvalt den ?

sen tänkte jag passa på å fråga hur man knäpper på så man ser högupplösta bilder ?

inställningar

Öppna inDesign. Utan att ha något dokument öppet gör dina inställningar i teckenpalletten etc. Avsluta och starta igen. Voila! detta är nu dina startinställningar.

För att se bilder högupplöst gör någota av följande. Markera bilden. Kontrollklicka (högerklick). Gå ned i menyn till display performance (på engelsk version). Välj high quality. Detta ger endast ändring på valt objekt. Om du gör samma sak men klickar på en tom del av arbetsytan så gör du ändringen globalt i dokumentet. Du kan även under inställningar ställa in hur du vill att din dokument skall visas.

Stefan

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 21:46

ok ok kanon

kanske du kan svara på en till fråga ?

har scannat ett antal bilder till .tif....men när jag tar upp dom i Photoshop så är dom i index...så dom är alltså låsta ? why

det funkar att spara ner dom i eps format....men varför blev det så där ?

1
Bevaka tråden