Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ska mest troligt gå från pc till mac helt och hållet, har dock en jäkla massa mail i outlook på pc:n som jag måste överföra till macen:s e-post program. Hur göra detta enklast? Menar alltså office outlook i pc:n då inte xpress.
Jajjamen, du får med dig kontakter, e-post och även kalender om du så vill! Det enda som inte funkar riktigt som det ska är åäö men det kan man leva med. Varje enskild e-postmapp som du har i Outlook konverteras till en mbox-fil.
Outlook är tyvärr inte riktigt skriven för att samarbeta med andra icke-Microsoft-program. Men jag har hört att det kan gå att på PC först importera till Mozilla Thunderbird och sedan föra över till Thunderbird på Macen för att sedan föra det vidare till valfritt program.
Sedan kan man i de flesta fall fråga sig hur länge man behöver spara e-post och hur ofta man haft användning av att spara den.
Jag löste detta alldeles nyss genom Thunderbird, det kanske blir lite pill men om man har lite datorvana är det bättre än att spendera pengar på ett litet program som man bara använder en gång...
En följdfråga, Thunderbird (win) till Thunderbird (mac) funkar ju såklart bra, men hur funkar det med Thunderbird (win) till Mail (mac)? Är det något krux eller funkar det fint?
En följdfråga, Thunderbird (win) till Thunderbird (mac) funkar ju såklart bra, men hur funkar det med Thunderbird (win) till Mail (mac)? Är det något krux eller funkar det fint?
Jag gjorde såhär=
Outlook (win) -> Thunderbird (win) -> Thunderbird (mac) -> Mail (mac)
Något omständigt men det funkade och jag sparade 10 dollar genom att pilla lite granna i en kvart.
Provade Thunderbird (win) -> Mail (mac) men då blev varje mailbox till ett enda stort meddelande istället. Antar att den fixar det om man tar Thunderbird (mac) som ett mellansteg. Dessutom blev allt bara plaintext, kan man kanske fixa i inställningarna. Orkade inte lägga mer tid, så jag köpte o2m istället, funkade klockrent.