Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har beställt en Macbook Pro med 1,83 Ghz och 1,5 Gb RAM. Nu är det så att den inte kommer in förrän om nån vecka eller så och det börjar klia i fingrarna. Dessutom har jag kommit på att det kanske kan vara en bra idé med 100GB hårddisk och sedan vet jag inte vad videominnet gör för skillnad men det borde ju hjälpa en del eftersom jag håller på med bildhantering (eventuellt aperture) och lite videoredigering samt andra prestandkrävande grejer. Med studentrabatt på 5% skiljer det 2380 kr i pris men jag förlorar som sagt o,5BG i minne men jag kan iofs skaffa en till 1GB sticka när jag har pengar. Dessutom få jag större hårddisk och jag får datorn idag, istället för om en vecka eller två eller tre. Jag skall ut och göra jobb ganska snart också och känner att det kan vara bra att komma in i datorn idag...
Hjälp mig att rättfärdiga det här, hur stor skillnad blir det?
det är väl grafikminet som skiljer. processorn är ju marginellt & inget jag skulle pröjsa för. Mitt motto är billigast möjliga! Ifall nåt pajjar gör det mindre ont i magen...
Precis... "Less is more" ... Du behöver inte ha "top of the art" datorn, bara för att det finns... den du skrev upp duger väl med 1.86Ghz, tro mig, kör Tiger på en G3 350mhz med 512mb RAM och det går hur bra som helst
Precis... "Less is more" ... Du behöver inte ha "top of the art" datorn, bara för att det finns... den du skrev upp duger väl med 1.86Ghz, tro mig, kör Tiger på en G3 350mhz med 512mb RAM och det går hur bra som helst
Grejen är att jag behöver datron snart och det kan ta upp till tre veckor att få den andra och då är det lika bra att punga ut med 2 tusenlappar, jag menar datorn är ett arbetsverktyg och de pengarna är inte mycket om man betänker att jag kommer att använda datorn i mer än tre år...