Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
När jag försöker öppna hjälpen i finder så kommer inte första sidan fram alls. Bara om jag jag går upp i bibliotek och klickar på Mac osX hjlälp. Men då fungerar inte länkarna istället. Skriver jag i spotlighten i hjälpen så söker den och söker och söker.....det snurrar hela tiden.
Väljer jag någon annan hjälp i biblioteket så fungerar den smärtfritt. Och söka går jättebra, men om jag klickar på en rubrik som hör till Mac osx hjälpen så öppnas den bara i första sidan på hjälpen.
Jag står helt frågande inför vad jag kan göra. Blir väl att ringa apples support!:(
Tack för ett snabbt svar!
trevlig kväll
Hélène
Testa detta (jag har engelskt system, men hoppas du hajar):
Gå till ~/Library/Caches ( "~" = din "hemmafolder"") och dra ut foldern som heter "com.apple.helpui " och lägg på t.ex. skrivbordet (för att eventuellt lägga tillbaka).
Testa Hjälp nu. Om det inte fortfarande inte funkar, prova att gå till ~/Library/Preferences och släng de här filerna:
com.apple.help.plist
com.apple.helpui.plist
com.apple.helpviewer.plist
Att du inte hittar filerna kan bero på att du är i fel Library och letar. Det finns alltid minst tre Library: ett i mappen System, ett på direkt på hårdisken och ett i varje användarkonto.
Att du inte hittar filerna kan bero på att du är i fel Library och letar. Det finns alltid minst tre Library: ett i mappen System, ett på direkt på hårdisken och ett i varje användarkonto.
Nä. Vi är här för att glänsa....
Helene: Bra att nån påpekade att du letat på fel ställe. Ett tips är ju att läsa svaren man får men viss noggrannhet...
Nä. Vi är här för att glänsa....
Helene: Bra att nån påpekade att du letat på fel ställe. Ett tips är ju att läsa svaren man får men viss noggrannhet...
Det är klart! Alla dessa biblioteksfoldrar... man blir ju fövirrad....
Ta hem freewareprogrammet Onyx, installera och gå in i menyn "Underhåll" där finns en
ruta att kryssa i "Återställ Mac OS hjälp" markera och kör-omstart. Har fungerat för mig de gånger programlänkning (?) upphört. Obs ! kolla att du inte har för många andra alternativ
kryssade !