Jag TROR jag vet vad felet kan vara. Jag har sett det flera gånger förut, att vissa sidor helt enkelt inte "funkar".
Använder Chello PPPoE på sina anslutningar? Alltså, måste du "koppla upp dig" med något program med användarnamn och lösenord innan du kommer åt nätet eller är det bara att koppla i och surfa direkt?
PPPoE använder nämligen ett ickestandard MTU-värde, eller hur det nu var. Normalt korrigeras detta utan att användaren märker något varje gång man tar fram en webbsida, men för att detta ska fungera krävs att webbservern som driver sidan i fråga tar emot ICMP, alltså "ping".
Vissa administratörer blockerar ICMP i sina webbservrar och då fungerar inte korrigeringsmekanismen. Detta går att laga genom att ställa MTU på macbookens nätverkskort (det som du använder för internet) till 1492.
Ta fram en terminal och skriv "ifconfig en1 mtu 1492". Avsluta med enter. Jag antar att en1 är ditt airportkort.
Om detta löser saken och du vill göra inställningen permanent finns det tips här av en som tydligen har haft samma problem:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031116054614609&query=MTU