Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

avi till DVD-Video i Toast 7.0.1 inget ljud?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 01:00

försöker bränna två avi-filer till en DVD-video i Toast 7.0.1. Bilden blir ok, men ljudet är sjukt borta....?
finns det kanske bättre/snabbare sätt att konvertera avi till VIDEO_TS än toast?

min DVD-spelare tar inte DivX.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-27 10:52

Kör avi-filerna i ffmpegx och gör om dom till Mpeg 2. Lägg dom sedan mpeg-filerna i toast och välj ingen komprimering mm. ffmpegx kan vara lite trixit i början men det finns en sjyst manual på deras hemsida.

homepage.mac.com/major4/

Det är detta program jag altid använder. Jag tycker det är det bästa och kan göra det mesta.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-03-27 12:04

Det kan vara så att ljudet i AVI-filen är AC3-kodat. Då blir det tyst... Lösningen är att installera AC3-decoder som finns här:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22994

KAn du sedan spela upp det i Quicktime Player med ljud så borde det funka i Toast också. Men även jag tycker att du kan ge ffmpegx en chans. Det är faktiskt tokbra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 15:41

supertack för era svar!

...ska testa ffmpegx.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-27 15:41
Ursprungligen av freppa:

KAn du sedan spela upp det i Quicktime Player med ljud så borde det funka i Toast också. Men även jag tycker att du kan ge ffmpegx en chans. Det är faktiskt tokbra.

Freppa har helt rätt. Jag glömde säga att du måste ha alla codecs som behövs. Allt måste funka i Quicktime om det skall funka i ffmpegx.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-16 17:08

har börjat testa lite med ffmpegx, men hur jag än gör lyckas jag inte få med ljudet.
avi-filens ljud är i AC3. jag har laddat ner AC3-decodern, men får ändå inget ljud. Finns det några kända buggar med AC3-decodern och Quicktime 7.0.4?

1
Bevaka tråden