Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programvara för fantombilder?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-03-27 11:11

Jag söker ett program som innehåller ansiktssegment så att man kan sammanställa "fantombilder". Ni vet sådana där fiffiga program som man använder i CSI och andra TV-program.
Mackompatibelt naturligtvis!

• Oregistrerad
  • 2006-03-27 13:15

mac-a-mug! från 80-talet nångång, men det är precis det du söker.. fast jag tror du behöver system 7 eller macos 8-9 för att få igång det..
borde va freeware vid dethär laget..

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-03-27 13:23

Tack för tipset men det var inte riktigt vad jag sökte. Visst är ni också fascinerade av programmen de använder i amerikanska deckare? Att man genom ett namnförslag får upp en file som innehåller ursprung, uppfostran, religion, ras och eventuella intressen... särskilt skickligt tycker jag att det är när man dessutom får skonummer och favoritlag i NBA! Kanske något att tipsa Bodsröm om?

Senast redigerat 2006-03-27 16:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 14:28

Inte riktigt vad Pommac är ute efter, men här:

http://www.fbi.gov/hq/lab/codis/index1.htm

...finner ni startsidan till CODIS (Combined DNA Index System), vilket ofta hänvisas till i ex.v. CSI...

- Torkel

• Medlem
  • 2006-03-27 18:57

Inte riktigt fantombilder men det är det närmaste jag kan komma på -->> http://www.ex-cinder.com/plasticom.html.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 21:26

Pommac,

Kolla in dessa:

Faces

Facette

...som bilderna till trots även skall finnas för Mac. Misstänker dock att det krävs Classic för att köras under 10:an.

Lycka till,

-Torkel

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-03-29 08:25

Tack för alla tipsen! Trots alla fiffiga program så hamnar man ändå hos trygga Photoshop, eller hur? Nu ska jag bara placera mig i närheten av ett värdetransportrån så att jag får nytta av era förslag. Det kan ta någon dag eller två...

1
Bevaka tråden