Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Skrivbordet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är just hem kommen från en arbetsresa i Indien. De sista dagarna där dök det upp ett mystiskt problem med desktoppen på min iBook. Helt plötsligt kunde jag varken flytta eller spara något till desktoppen. Inte heller slänga i papperskorgen.
Fick meddelanden som "The item could not moved because "Desktop" cannot be modified" där fanns också två knappar : Authenticate och OK. klickar jag då på "Authenticate" måste jag forst skriva mitt lösenord och sen kommer en ny skylt som säger "The operation cannot be completed you do not have sufficient privileges for some of the items". Klickar jag på OK förändras ingenting alls.
Har kört Utilities och gjort en ominstallation utan result. Vads är det som har inträffat. Har i princip bara öppnat bilder från råformat och brännt ner dessa. Använt Appleworks, lite mail, och kört ett simpelt spel från MacJoy. Heldur

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-29 06:08

Ta info på desktop- eller skrivbordsmappen och se om du har råkat ända behörigheterna.

Imac G5-CD matar inte ut

Köpte i sista stund en Imac G5 2.1 och har trots stor glädje över all positivt med den genast fått smolk i bägaren.
CD spelaren matar inte ut. Det låter som om skivan tar emot når den försöker. Har provat de flesta tips och tricks utan framgång. Heldur.

Ursprungligen av heldur:

Köpte i sista stund en Imac G5 2.1 och har trots stor glädje över all positivt med den genast fått smolk i bägaren.
CD spelaren matar inte ut. Det låter som om skivan tar emot når den försöker. Har provat de flesta tips och tricks utan framgång. Heldur.

Jag vet inte hur du ska lösa problemet men jag tror att du får fler svar om du lägger den frågan i en egen diskussion.

1
Bevaka tråden