Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Himla kul liten dator

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min Mac mini i somras, och jag måste bara säga att så här roligt har jag inte haft med en dator sedan innan min förra switch, då var det från Amiga till pc (saknar fortfarande min Amiga 2000:( ) Men min lilla mini har verkligen fört in glädje i datoranvändandet igen!
Vilket fantastiskt OS Tiger är, inte som med windows-plattformen där jag hela tiden upplevde att windows levde sitt eget liv i bakgrunden och hela tiden ändrade på något jag ställt in...
och för all del får inte glömma bort det här forumet, vilka trevliga människor och så mycket hjälp på vägen jag fått av att skumma igenom forumet!

Snart är det fredag också!

Till er alla från lilla mig: Lev väl!!

/gusten68

• Medlem
  • 2006-03-30 10:08
Ursprungligen av Gusten68:

/gusten68

Tack detsamma!

Köpte min iBook i somras...

Jag säger detsamma.

Ursprungligen av Gusten68:

Köpte min Mac mini i somras, och jag måste bara säga att så här roligt har jag inte haft med en dator sedan innan min förra switch, då var det från Amiga till pc (saknar fortfarande min Amiga 2000:( ) Men min lilla mini har verkligen fört in glädje i datoranvändandet igen!
Vilket fantastiskt OS Tiger är, inte som med windows-plattformen där jag hela tiden upplevde att windows levde sitt eget liv i bakgrunden och hela tiden ändrade på något jag ställt in...
och för all del får inte glömma bort det här forumet, vilka trevliga människor och så mycket hjälp på vägen jag fått av att skumma igenom forumet!

Snart är det fredag också!

/gusten68

Bara att gratulera! Jag gjorde nästan precis samma sak som dig.
Jag var Amigafantast på 90-talet och "gav upp" och köpte min första Windows PC år 2000. Har aldrig gillat Windows, men har varit i princip tvingad att köra det för vissa program och i jobbet. Men så hösten 2004 fick jag chansen att testa OS X grundligt då jag fick ta över en G4 PowerMac på jobb och efter några veckors arbetande med endast Macen var jag hooked. Jag slog till och köpte en dubbel G5 PowerMac hemma och på jobb har jag lyckats gnälla till mig en single G5 PowerMac. Jag känner precis som dig att det är kul att syssla med datorer igen, som det var när man satt med Amiga. Man har ett starkare band med sin dator på nåt skumt sätt, man trivs bättre i miljön. På Windows har jag aldrig ens kommit i närheten av dem känslorna och man har bara surat när man suttit med det för att det krånglat så mycket och ofta med allvarliga fel.

By the way, jag har kvar min Amiga 1200 och tar fram den ibland för lite nostalgi med DeluxePaint, Scala, Pinball Illusion, DirOpus osv. Det var grejer det på sin tid!

Ursprungligen av tobiwan:

By the way, jag har kvar min Amiga 1200 och tar fram den ibland för lite nostalgi med DeluxePaint, Scala, Pinball Illusion, DirOpus osv. Det var grejer det på sin tid!

Ååååh.... nu blev jag sådär hemst övernostalgisk igen.....
men man kan använda en pc till något!
jag hittade en sida med abandonware, övergiven programvara där copyright ägarna inte längre finns/eller bryr sig om programmet, så på en gammal bärbar Pentium75 (vilket fartmonster) så kör jag Pinball illusion för dos...dock utan ljud men lite ballt med ett bärbart flipperspel
och ja som du skrev, med Amiga och nu med Mac'en får man ett band till datorn..mycket skum känsla det där, och den inföll aldrig under de "mörka åren"

Diropus det var en filhanterare det! den lever fortfarande i en pc-version men undras om man kan övertyga dem om att osx behöver en diropusX

• Oregistrerad
  • 2006-03-30 13:03

När ni ändå pratar om Amiga... min första dator var en Amiga 600, sen köpte jag en PowerBook 5600 med OS 8.x. Efter det vart det PC, pluggade till Nätverkstekniker i Windows 2000 miljö (ångrar det faktiskt) men när jag var klar med skolan kom Macen fram igen, sen vart det en iMac och nu har jag min stolta PowerMac. Har fått sambon att lägga bort sin bärbara PC med Win 95 på, och hon är som klistrad vid datorn... tur att jag har två Macar annars vet jag inte vad jag skulle göra. Är rätt stolt över att ha switchat henne

1
Bevaka tråden