Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar om bärbart personalköp..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som stött på samma problem som jag har här?

Funderade på om man kanske skulle handla en personalköps dator eller så, min tanke är att ja vill byta ut min linuxbox mot en osx. Jag vill dock ha en bärbar dator och det är här problemet kommer in i bilden..

Om vi nu säger att de finns en powerbook jag kan få i mitt personalköp, osså har jag redan en annan ibook som har fått av min arbetsgivare som jobbdator. Jag vill ju inte släpa runt på 2 olika bärbara utan jobbar då hellre på min powerbook.

Borde jag få "rabatt" på mitt personalköp då eftersom jag kommer köra den som arbetsdator? Hur ska jag göra? Någon som gjort nåt liknande?

Jag har inte bestämt mig för något men jag satt bara och funderade lite allmänt och de kan väl inte vara många som tycker det är praktiskt att ha flera bärbara datorer eller?

[ 02. februari 2003, 16:09: Meddelandet ändrat av: Johan S ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-02 16:18

Lyxigt "problem"...

  • Medlem
  • 2003-02-02 16:32

Jag förstår inte hur du tänker. Ditt jobb har betalat för ett arbetsverktyg åt dig. Nu vill du köpa en dator själv. Om du väljer att jobba med den datorn, istället för jobbets är väl det ditt huvudbry. Jag förstår inte var arbetsgivaren skulle komma in överhuvudtaget.

Visst, jag förstår vad du menar, men det låter inte speciellt rimligt...

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 17:44

Håller helt och hållet med föregående talare.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2003-02-02 19:58

Det är arbetsgivaren som äger hemdatorn till man betalat i X antal månader plus att man måste lösa ut den till ett "marknadsvärdepris"

Mm, och när jag alltid byggt mina egna datorer så tycker jag inte att personalköp är en speciellt ekonomisk lösning, men man måste ju fundera över alla vägar.

1
Bevaka tråden