Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klassificering i Windows XP??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har erfarenhet av att XP frågar efter lösenord pga att sidan inte är klassificerad?? Hur f ställer man in det i så fall? Vet inget om Windows! (och det är jag tacksam för i det här läget! det verkar väldigt krångligt)
tacksam för svar!
vh
rn

• Oregistrerad
  • 2006-04-02 09:15

Haha!

Ett aprilskämt - äntligen ...

... för inte håller du väl på att switcha till Windows och frågar oss om råd?

Näe, jag själv har kört Mac sedan 1988 och är nöjd med det.
Saken är den att min gamla far har Windows och undrade om jag visste vad det kunde vara, och jag har ju ingen aning.
Så min tanke var att det kanske finns någon här på forumet som hade erfarenhet av problemet och kunde hjälpa till att lösa det.
Om så inte är kanske det finns någon som kan tipsa om något PC forum där man kan ställa dumma frågor??

Så det är tyvärr inget aprilskämt.
VH
RN

sweclockers.se

Tack för tipset ska genast kolla upp det!
VH
RN

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-02 13:24

Jag tycker synd om din pappa! Kan du inte fixa en beg Mac åt honom i stället, så slipper han en massa krångel och strul, för det lär han få, jag lovar!

Ja, jag tycker det är trist att jag inte lyckades övertyga honom att välja Mac istället för PC men nu är det som det är och jag tänkte att kanske någon hade erfarenhet av samma problem, men så verkar det inte vara??

Jag ställde frågan i www.sweclockers forum men har inte hört något därifrån ännu.
Till skillnad från Mac99 som åtminstone verkar ha fler människor i farten.
Ställde jag frågan dumt och obegripligt månne?
VH
RN

Har ingen Windowsdator till hands för tillfället, men i inställningarna till Internet Explorer har jag för mig att man kan avaktivera detta "skydd".

edit:
Här finns instruktioner, men de är på engelska:
http://www.microsoft.com/windows/ie/using/howto/security/contentadv/config.mspx#EZG

edit 2:
På svenska blir det:
Starta Internet Explorer -> menyn "Verktyg" -> menyalternativet "Internetalternativ" -> fliken "Innehåll"

Där ska finnas en knapp för att avaktivera "Klassificering av innehåll".

Senast redigerat 2006-04-02 14:38

Tack!
Det här verkar vara "problemet", jag ska skicka det vidare och hoppas att det fungerar!
(Annars får jag väl återkomma och undra vidare..)
VH
RN

• Medlem
  • Täby
  • 2006-04-06 09:50

Prova att installera firefox på windows datorn www.getfirefox.com

1
Bevaka tråden