Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Paradox på hög nivå

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder min Mac G4 400 till allt mellan himmel och jord. Mest till spel och surfande dock, vilket Wintel-maskinerna sägs vara mer lämpad för än Macen.
Inom min största hobby, musikinspelning, använder jag en 1,7 ghz med WinXP :eek: (därav rubriken på mitt inlägg).

1. Finns det någon legitimerad läkare inom lobotomi inriktad på IT-branchen?
2. Varför måste vi Mac-männsikor dras med folk som VÄGRAR använda Mac (eftersom jag förespråkar Mac hade jag inte rösträtt i frågan att välja dator till studion)?

Är det någon annan som kan dela med sig av någon paradox angående PC vs Mac?

• Medlem
  • 2002-03-05 12:56

Inte direkt. Jag är en mönstermedborgare, som spelar spel på PC och jobbar med grafik på Macen... trots att andra säger annurlunda, så går spel bättre på min PC. Trots att andra säger annurlunda, så tycker jag även att min Mac är bättre lämpad för grafiskt arbete. Musik vet jag inte, det har jag bara gjort på PC.

Fungerar det, så är det bra är väl en riktlinje att gå efter...

Musik ska göras på Mac. Det är min uppfattning. Latencyproblemet man lätt upplever på en PC behöver man väldigt sällan uppleva på en Mac. Åtminstånde "standard"-installerade datorer.
Att sedan alla stora producerar sin musik på Mac hjälper mitt obefintliga resonemang lite granna framåt.

Citat:

Fungerar det, så är det bra är väl en riktlinje att gå efter...[/B]

Jo... visst funkar det. Men känslan, enkelheten och tryggheten i PC´n lyser med sin frånvaro när man solat sig i Macens glans alltför lång tid

• Medlem
  • 2002-03-06 12:18

Installera Temat Origin2, från themeXP... Sobert och snyggt. Det hjälper inget annat, men du slipper titta på en Julgran iaf.

Citat:

Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Musik ska göras på Mac. Det är min uppfattning. Latencyproblemet man lätt upplever på en PC behöver man väldigt sällan uppleva på en Mac. Åtminstånde "standard"-installerade datorer.
Att sedan alla stora producerar sin musik på Mac hjälper mitt obefintliga resonemang lite granna framåt.

Är inte latencyproblemet huvudsakligen i NT och 2000? I XP funkar det hur fint som helst i vår studio, och Erik är supermusikfascist, så jag litar på hans omdöme.

Isåfall gäller det alla Windows OS fram till XP. 95, 98, NT, 2000 led då av det.
Jag vet inte, men det känns som en annan stor fördel är att man gör sin musik i en miljö som man trivs i. Min kreativitet skulle hämmas lite i annan miljö. Men det är inget som jag sätter pengar på.

Vet ni av nån fler anledning varför musikproducenter väljer Mac i inspelningsstudion?

• Medlem
  • 2002-03-08 13:58

Gammal vana, precis som allt annat. Det började ju med Atari, steget till Mac var ju inte stort från Ataris gränssnitt...

1
Bevaka tråden