Ok verkar som om det låter vettigast.. Tack för all hjälp!!
Hélène
Måste berätta för er vad jag gjorde..... eftersom jag bor långt ute i skogaran i Roslagen, kändes det som en evighet och vänta till jag skulle åka till en större stad + att jag upplevde det som att superdriven hela tiden i samband av uppvaknadet och i uppstarten körde på och snurrade. Och i vissa fall i ca tjugo min.
Så jag tänkte att det kunde inte vara bra, för övriga datorn började bete sig lite lustigt. Jag tog ut superdriven (som ni andra säkert skulle ha gjort utan att lämna in datorn) och tänkte helt enkelt plocka ut skivan. Det fanns en jättebra manual för det på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300205 Do it yourself. (Hur man plockar ur superdriven och installerar om den)
Men jag stoppade in superdriven utan skiva och när jag skulle prova med en ny skiva var det totalt kört att överhuvudtaget få in skivan i slotten. Den var låst. Så det var bara att öppna igen lägga in en skiva i superdriven som jag visste hade fungerat tidigare (dotterns älsklingsfilm IceAge 1) och prova.
Det funkade!! Gissa om jag känner mig lite stolt:p
Maken är väldigt taknisk UTOM när det gäller datorer så han ville inte ta i datorn så då blev jag tvungen.
Kanske det kan hjälpa någon annan som råkar ut för samma sak, utan att behöva lämna in den (det kändes så fånigt också)
Ha en bra em/kväll önskar en mycket glad Hélène
(För övrigt så tittar vi på Manne och Sid just nu och vill ha fullskärmsläget....;) )