Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batcha bilder till en viss megabyte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 08:50

Kan man m.h.a nått pluggin eller fristående program batcha bilder tillen viss MB. Photoshop kan bara göra bilder efter procent, pixlar eller cm...

Jag har ett gäng olika stora bilder som jag vill batcha till exakt en viss MB. Någon som har en idé?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-04 09:21

Graphic Converter

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 09:29

Tack! Ska testa omgående!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 11:10

Vilket format på bilderna är det du vill spara i? om det är i Jpeg,png eller gif så kan du använda spara för web dialogen i Photoshop. Där finns en lite pil som man kan välja optimize file size och så skriver du in vilken storlek du vill ha på bilden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-07 11:16

Men usch vilka fula bilder du lägger upp p¨å forumet...:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-08 06:49
Ursprungligen av Kasaen:

Men usch vilka fula bilder du lägger upp p¨å forumet...:)

Det är ju BootCamp förståss

  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 11:18

hahaha va fan! PC!!!

tack för tipset, behövde dock i PSD... Graphic Converter hade en punktion där man kunde batcha till ett visst totalt antal pixlar. Så när jag klurat ut hur många pixlar en 50MB-bild bestod av var det en barnlek... det är c:a 17.489.856 pixlar för den som undrar... (avrundet på ett ungefär från PS)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-07 11:29
Ursprungligen av dboy:

hahaha va fan! PC!!!

tack för tipset, behövde dock i PSD... Graphic Converter hade en punktion där man kunde batcha till ett visst totalt antal pixlar. Så när jag klurat ut hur många pixlar en 50MB-bild bestod av var det en barnlek... det är c:a 17.489.856 pixlar för den som undrar... (avrundet på ett ungefär från PS)

Åh fasen. Det var ambitiöst och finurligt, minsann.
Jag hade nämligen för mig att man kunde bestämma "vikten" direkt Graphic Converter. Sorry.
Men du löste det ju elegant ändå.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 11:31

Det fanns sjukt mycket funktioner så jag kan ha missat. Grymt progg är det iaf... När jag väl lärt mig att progget ska behålla inkluderade icc-profiler är jag hemma!

1
Bevaka tråden