Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad väljer jag för program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hag har skaffat LimeWire för att ladda ner musik. Hur konverterar jag MP3-filer till VAV-filer. Behöver jag ytterligare ett program till det?

kan inte itunes göra sånt?

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-02 16:49

Varför skulle du vilja göra det? Bränna musik-cd?
iTunes grejar det isåfall fast inte via WAV utan AIFF.

Du kan konvertera från MP3 till WAV i iTunes, men jag tycker de är smidigare att göra det i ett annat program som t.ex MACAST MP3 Converter 1.0.1
http://www.macast.com/download.shtml
(längst ner på sidan)

[ 02. februari 2003, 16:54: Meddelandet ändrat av: Petter M ]

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-02 17:35

Kollade nu och det gick ju konvertera till WAV...
Vad är det för skillnad mellan WAV och AIFF. Jag menar den egentliga skillnaden, att det är två olika format förstår jag.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-02-02 19:29

.Wav är väll ett PC format på musikfiler.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-02 21:56

Vad är det för fel på MP3???
Vad tjänar man på att ha musik i WAV eller AIFF?
???

Om man rippar musik från CD och tar det direkt till AIFF (vanligast på mac) eller WAV (vanligare på PC) så gör man det utan komprimering, utan kvalitetsförlust. Men om man redan har sina ljudfiler i MP3 så finns det ingen anledning att konvertera dom till AIFF eller WAV. Enda skälet skulle vara för att bränna dom på skiva, men nuförtiden behöver man inte det, flera brännarprogram klarar av att bränna direkt från MP3.

• Medlem
  • 2003-02-03 02:03

jag tror att hon vill konvertera till Wav för att bränna på Cd.. det behövs inte.. droppa mp3.orna till toast och bränn... Jag tror också jag och kersel har jobbat ihop....

• Medlem
  • 2003-02-03 02:09
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ariel:
.Wav är väll ett PC format på musikfiler.

jepp .wav är PCM (sample rådata) i little endian (Pc) medans Aiff är samma sak med big endian,, dvs byteordnig... Informationen på en CD är i big endian (rak byteordning)dvs AIFF....

1
Bevaka tråden