Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.6 sabbar .Mac-synkning

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-06 06:56

Jag har nyss uppgraderat en iMac och en PB till 10.4.6.

Allt verkar funka, utom en detalj; jag få en massa fel när jag försöker synka mot .Mac.

Båda datorerna använder samma .Mac, konto. Den ena för kalender, adressbok och bokmärken, den andra för bara kalendern.

Nu verkar det som om .Mac inte känner igen datorerna. PB behandlas som en helt ny dator och iMacen får nått märkligt felmedelande om nätverlsproblem när synkningen fortgått ett tag (den datorn har inga som helst nätverktproblem och jag kommer åt .Mac-inställningarna som ser ok ut.)

Nån mer som råkat ut för detta?

Ursprungligen av Pox:

Jag har nyss uppgraderat en iMac och en PB till 10.4.6.

Allt verkar funka, utom en detalj; jag få en massa fel när jag försöker synka mot .Mac.

Båda datorerna använder samma .Mac, konto. Den ena för kalender, adressbok och bokmärken, den andra för bara kalendern.

Nu verkar det som om .Mac inte känner igen datorerna. PB behandlas som en helt ny dator och iMacen får nått märkligt felmedelande om nätverlsproblem när synkningen fortgått ett tag (den datorn har inga som helst nätverktproblem och jag kommer åt .Mac-inställningarna som ser ok ut.)

Nån mer som råkat ut för detta?

Min iSync funkar inte längre mot min SonyEricsson K700i, det börjar bra men sen säjer den att det sket sej...

Har exakt samma problem. Kolla Apple support och deras community för .mac - många har problem - dessutom har de Apple stängt ner sync tjänsten för tillfället, någon har gjort en screwup på serversidan???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 02:28

.Mac är fan inte okej, tycker att det är fel av Apple att ta betalt för det.. Största problemet är väl att det inte går att klara sig utan .mac om man har flera maskiner som man vill hålla synk på.

Så nu har jag klagat klart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-09 10:03

Detta fanns på Apple Support –

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303419

men va fanken menas? Där står väl i princip bara att vi inte ska få panik när "felrutan" dyker upp. Problemet bara (med min K700) är ju att rutan dyker upp hela tiden. Jag kan dock skicka blider över blåtanden, men iSyncen funkar inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 21:38

Så hur fasen gör man när man har två par (2 datorer med varsinn mobil) som synkar varandras kalenderar via .Mac, om man inte vill riskera att sumpa info, men heller inte vill sitta med en massa dubletter?

Hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 00:18

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2080504

I denna tråden ovan finns en lösning för K700i. Dock så verkar inte lösningen vara permanent för nu är det återigen krabb med min K700...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-04-10 00:56

För närvarande är det fel på .Mac och synk. Står på hemsidan (.Mac).

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 10:16

Står nu på .mac att det skall fungera.

Men jag får bara "nätverksfel - .mac inte tillgänglig"

Någon som fått det att fungera?

Ursprungligen av Moi:

Står nu på .mac att det skall fungera.

Men jag får bara "nätverksfel - .mac inte tillgänglig"

Någon som fått det att fungera?

Jag får ett jättekonstigt problem när jag försöker synka mot .mac. Kan inte du kolla om samma gäller dig.

1. Först ser det ut som att synken går bra.
2. Sen kommer samma felmeddelande som du får upp.
3. Sen började saker bete sig konstigt. Går jag in i Keychain Access så är den tom. Det finns ingen keychain där, det står "unknown" och så är det tvärtomt. Sen får jag slå in lösenord igen i t ex Messenger, iChat mm. Jag kunde heller inte göra restore i Backup-programmet. Efter omstart av datorn funkar allt bra igen.

Detta gick att återskapa till 100% igår.

Nån som råkat ut för detta?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 15:03

1. Ja
2. Ja
3. Har inte märkt av det. Verkar vara OK.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-18 23:35

Har problem med min siemens S65, i isync 2.1 fungerade det fint efter lite modifikation i MetaClasses.plist. Självklart funkar det inte nu...

min tanke var då att avinstallera isync 2.2 och installera 2.1 igen...men det funkar inte.
Har tagit bort isync ur program-mappen och testat att rensa i libary/receipts, men får felmeddelandet att en nyare version av isync redan är installerat när jag försöker installera 2.1 igen...vad gör jag för fel? eller är jag kokt och får köpa en ny mobil?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-19 12:06

Kan det här funka för att börja om från noll:

1) Synkar respektive dator med respektive mobiltelefon. De två datorerna har nu var för sig aktuella kalendrar, men som inte är nyligen synkade med varandra. Mobiltelefonerna kan jag nu lägga åt sidan tills allt funkar igen.

2) Avregisterar båda datorerna från .Mac.

3) Väljer att vid synkning av Powerbooken låta kalenderinnehållet i datorn ersätta allt på .Mac.

4) Väljer att vid synkning iMacen slå samman allt kalenderinnehåll på .Mac med innehållet i datorn.

5) Hantera de dubletter iSync varnar för.

6) Genomföra en vanlig synkning av Powerbooken mot .Mac.

7) Hantera de dubletter iSync varnar för.

8) Båda datorerna innehåller nu samma information. Problemet är löst.

Har jag missat nått? Jag vill verkligen inte att det här ska skita sig.

1
Bevaka tråden