Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man se hårddisken i "tree view" för koll på hur full den är?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min hårddisk förlorar mer och mer utrymme hela tiden, och jag undrar om ni vet något bra program som man kan se hela håddisken i "tree view" som utforskaren i windows. Man ska kunna se utrymmet i varje mapp man klickar på också. hoppas någon vet något?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 17:44

verkar perfekt, men är ej gratis

Men Disk Inventory X kostar inte pengar. Det gör vad du frågar efter.

Kontrollera hur mycket virtuellt minen du har med verktygsprogrammet Aktivitetskontroll. Om det värdet blir högre än mängden ledigt lagringsutrymme kan skumma saker börja hända.

ja hehe, det var en kväll då det hände konstiga grejer, nån gb bara plötsligt flög bort, även om jag tog bort någon film och så. men efter att ha startat om datorn så hade jag ändå 3,5 gb ledigt hehe men jag behöver det här programmet ändå för att rensa lite

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-09 01:15

OSX har en liten bugg.
När man ser hur många GB kvar man har på hårddisken på Finder fönster.
Det ger mycket missvisade. Jag har råkat ut flera ggr, jag har Tiger 10.4.6, men ändå kan i vissa fall ge fel info hur mycket kvar ledigt man har på hårddisken.
Man måste ibland provocera få info ledigt data kvar på hårddisken

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-12 08:57

Du kan få Finder att göra detta. Om du först väljer "List view" och sedan under "Show view Options" klickar i "Calculate all sizes" längst ner...

1
Bevaka tråden