Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med missljud i en PM G5 1,8 DP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-04-08 09:27

Hej!

Jag och en polare har fått ett problem med en G5 1,8 DP, den med 8 ram platser.
Vi tog upp den till studion och skulle sätta upp den, men innan vi kopplade in den så satte vi i ett grafikort, vet ej namnet på de nu, men när vi startade datorn så betäde den sig konstigt, hackade när man drog runt ett fönster, ljudet kom och gick som i vågor och det brusade och ett konstant pipande kunde urskiljas med typ en secunds mellanrum, så vi stängde av datorn, drog ur nätsladden och tog ur kortet igen, och när vi startade datorn igen så funkade den som vanligt igen, förutom att det nu strömmar ut ett brus och det där iriterande pipet konstant, och det försvinner inte även om man sänker alla volymreglash, utan hänger kvar konstant, så vi provade att ta ut datorn i ett annat rum utan en massa mixerbord och grejer, och startade upp, men missljuden finns kvar även utan högtalare så hör man det inifrån datorn, troligen från den inbygda högtalaren, men är inte säker.
Jag har haft datorn i över två år och har haft den på mitt rum, och har inte haft ett ända problem förrens nu, vad kan ha hänt!??? Någon som är duktig på hårdvara? missljudet spelas även in i logick om man spelar in tex bas eller gitarr.
Snälla hjälp!

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-04-08 11:26

Någon som vet vart jag kan vända mig med detta problem, ska jag ringa Apple, eller finns det någon firma i stockholm som kan titta på det?

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-04-09 10:30

Nu har jag hittat lite olika service ställen i stockholm, men vilka HUTLÖSA priser dom tar för at bara titta på burken, runt tusen kronor + moms, hur ska man som privat person ha råd med det??? Finns det inte några som jobbar för en rimlig ersättning åt privatkunder?? Fyfaan säger jag bara...

Har du kollat den här tråden?
Det finns en del länkar där till eventuella lösningar på problemet...

1
Bevaka tråden