Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad finns i "Tidigare system" som jag måste spara?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 12:49

Jag har installerat om Mac OS 10.4 på min dator häromdagen. Jag ville såklart ha allting kvar, så allt hamnade i en mapp på hårddisken som heter "Tidigare system".

Nun börjar jag få ont om hårddiskutrymme, och tänkte ta bort den mappen - för den är rätt stor. Jag har tagit över bilder, filmer, musik och dokument därifrån. Är det något mer som jag ska över? Och när jag flyttade över all min musik t.ex., är det bara kopior som finns i Musikmappen i Findern?

I korta drag; finns det filer jag måste spara, och kan jag slänga den mappen nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-09 12:53

Om du vill slippa installera om Photoshop så ska du ta rätt på "adobe type units" och lägga på samma ställe i det nya systemet. Annars kan du slänga skiten om det nya funkar OK.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 15:58

Var hittar jag dom då...?

Kolla också i typsnittsmappen: /Library/Fonts
Har du lagt in nåt där kanske du vill spara det. Jag tänkte inte på det en gång, och det var dumt.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 19:39

Så jag KAN alltså ta bort hela mappen nu? Filerna jag har dragit över är inte bara kopior av "Tidigare system"-mappen?

Bara för att göra allt helt klart: hade du film, bilder och musik i "Tidigare system"? Hur hade de hamnat där?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 21:03

När jag körde in Mac OS igen, så hamnade hela mitt gamla system i den där mappen, och då var film, musik och dokument tomma. Men då drog jag över filerna från "Tidigare system" till respektive mapp i Findern.

Kan jag ta mappen "Tidigare system" nu?

Ja, om du inte har något kvar där som du behöver. Det gäller bara sånt som du lagt in själv, förstås.

När jag själv slänger Tidigare System numera läser jag igenom den flera gånger innan jag slänger den. Du kan slänga din mapp, men kom ihåg att du gör det på eget ansvar.

1
Bevaka tråden