Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med Cleaner 5.0.2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha grundformaterat installerat Mac OS 9.1 och därefter installerat svenska QuickTime 5.0.1 fick jag problem med Cleaner 5.0.2. Den fryser hela macen under uppstart av programmet. Den stannar när den läser in "Scanning QT videofilter". Någon som känner igen problemet och ev har någon lösning?
Mvh Micke

Citat:

Skapades ursprungligen av: mickej:
Efter att ha grundformaterat installerat Mac OS 9.1 och därefter installerat svenska QuickTime 5.0.1 fick jag problem med Cleaner 5.0.2. Den fryser hela macen under uppstart av programmet. Den stannar när den läser in "Scanning QT videofilter". När jag sedan startar om macen och försöker starta om macen får jag felmeddelandet "Programmet Cleaner 5 har oväntat avslutats pga felfyp 1". Dett brukar ju vara minnesproblem men Cleaner är tilldelat 150 Mb så det bord räcka. Någon som känner igen problemet och ev har någon lösning?
Mvh Micke

Det skulle inte förvåna mig om Cleaner förväntar sig en engelsk version av QT.
De flesta mapparna har olika namn i svensk och engelsk version.
Tex. QuickTime Tillägg --> QuickTime Extensions
Nåt som egentligen inte ghar med detta att göra men Cleaner installerar också tilliägg som heter RadXX där xx är antingen DV och eller FW. Dessa fungerar dåligt med iMovie, QT och FCP. Kasta dom om du inte kör EditDV.

Ännu en anledning att köra engelskt system!

Som jag påpekat tidigare...det finns ingen anledning att köra Svenskt OS ifall man kan Engelska någolunda hjälpligt.

  • Medlem
  • 2001-08-30 01:28

jepp, Cleaner 5.xx har fuckat up sig för mig också när jag uppdaterat qt, lösning: Installera om Cleaner..

lycka till

nixon

1
Bevaka tråden