Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

On/Off-knapp nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-04-11 22:18

Jag har en nätverksenhet som jag vill koppla ur ibland. En on/off-knapp typ som sitter på en fönsterlampa skulle vara bra, finns det något sådant?

• Oregistrerad
  • 2006-04-12 08:56

strömbrytare är inga problem. köp en förlängningskabel och sätt strömbrytaren på så slipper du karva i din utrustning. fråga i butiken efter lämplig strömbrytare så du inte köper en som inte klarar spänningen.

men du skriver "koppla ur", menar du att koppla förbi nätverksenheten, tex router?

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-12 09:21
Ursprungligen av paxx:

Jag har en nätverksenhet som jag vill koppla ur ibland. En on/off-knapp typ som sitter på en fönsterlampa skulle vara bra, finns det något sådant?

Du kan ju bygga en själv. Köp en liten brytare på Elfa/biltema/clas Ohlson. Kapa valfri tråd i ethernetkabeln och sätt dit brytaren. Med brytaen av är kabeln ofullständig och nätverksenheten går ej att kommunicera med. Med brytaren på så fungerar den. Frågan är ju dock. Varför? Är det inte enklare att stänga av strömmen till enheten?

• Oregistrerad
  • 2006-04-12 10:20

valfri tråd är nog inte riktigt rätt.. en 10-100mbit-anslutning använder enbart 4 trådar i den 8trådiga kablen..

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-12 10:48
Ursprungligen av hordur:

valfri tråd är nog inte riktigt rätt.. en 10-100mbit-anslutning använder enbart 4 trådar i den 8trådiga kablen..

Valfri aktiv tråd då. Vilket innebär stift 1,2,3 eller 6 räknat från vänster med "haken" nedåt om jag minns rätt, dvs vit/orange, orange, vit/grön, grön för en kabel med standardfärger på ledarna.

1
Bevaka tråden