Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivare i Rosetta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-12 14:20

Hej, sitter med ett skrivarproblem. Jag har en nyare HP skrivare som jag har laddat hem drivrutiner till. Det stod PPC på drivrutinen men jag tänkte att det kanske fungerar ändå.

Hur som helst, den fungerar inte. Jag undrar därför om man kan köra skrivarrutinerna genom rosetta? För då borde MacOS hitta mina PPC-drivers?

Tack för svar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 17:04

Jag kör min Samsungskrivare (CLP-500N) med PPC-drivers.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-13 10:51

Okej, gjorde du någon speciell inställning för att få igång dem eller fungerade de rakt av?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-13 13:11

Funkade direkt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-13 13:24

Samsung CLP-500 är Postscript och använder ingen speciell drivrutin, bara en definitionsfil, så det är inte så märkligt att den bara fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-13 13:27
Ursprungligen av molia:

Samsung CLP-500 är Postscript och använder ingen speciell drivrutin, bara en definitionsfil, så det är inte så märkligt att den bara fungerar.

Där ser man.

• Oregistrerad
  • 2006-04-18 23:12
Ursprungligen av jfd:

Hej, sitter med ett skrivarproblem. Jag har en nyare HP skrivare som jag har laddat hem drivrutiner till. Det stod PPC på drivrutinen men jag tänkte att det kanske fungerar ändå.

Hur som helst, den fungerar inte. Jag undrar därför om man kan köra skrivarrutinerna genom rosetta? För då borde MacOS hitta mina PPC-drivers?

Tack för svar

Rosetta klarar inte av att emulera drivrutiner + en massa annat "jox". OS9 var smartare när man bytte från 68x till PPC. OM din skrivare klarar postscript (inte helt otroligt) kan du testa det.

Annars får du skälla på din tillverkare

1
Bevaka tråden